تکنولوژی

يك كارشناس حوزه IT: “حمايت آن لاين”، پتانسيل قوى در جمع آورى رأى است

سایت اطلاع رسانی وزارت کشور – استفاده از فضاى سايبر در كشورهاى توسعه يافته تاير زيادى در تعيين سرنوشت انتخابات هاى مختلف دارد.

شهرام شريف روزنامه نگار و كارشناس حوزه IT در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رسانى وزارت كشور، با اعلام اين مطلب افزود: حمايت آن لاين از نامزدها، پتانسيل قوى در جمع آورى آرا و شركت در انتخابات است.

وى افزود: صفحات اينترنت براى نامزدها به مثابه ديوارى است كه روى آن تبليغات خود را مى چسبانند.

شريف با بيان اينكه استفاده از اينترنت در دوره قبل انتخابات رياست جمهورى نيز فراگير بود اما به فراموشى سپرده شد، ادامه داد: نگاه نامزدها به فضاى سايبر، نگاه تبليغاتى است و برنامه هاى ويژه اى براى اين بخش ندارند.

وى با تأكيد بر اينكه شكل و شيوه نامزدها در استفاده از فضاى مجازى نسبت به چهار سال قبل تفاوتى نكرده است، ادامه داد: اكثر نامزدهايى كه از سايت ها براى معرفى خود و برنامه هايشان استفاده مى كنند، به دليل بهره گيرى نامناسب از اين فضا موفق به جلب آراى چندانى نمى شوند.

شريف با بيان اينكه عده معدودى از افراد جامعه از وجود وب سايت اين افراد اطلاع دارند، ادامه داد: كارى كه با اينترنت صورت گرفته، مشابه كارى است كه در مورد ديوارهاى شهر و چسباندن پوستر روى آن صورت مى گيرد.

وى كه از سايت اكثر نامزدها بازديد كرده، در خصوص فضاى حاكم بر اين سايت ها گفت: تنها در يكى از سايت ها سع شده تا خود را به فضاى واقعى اينترنت نزديك كند و در بقيه موارد ساير كانديداها در پيروى از يكديگر فضاى اينترنت را مانند پلاكاردى از تصاوير خود پر كرده اند.

شريف در پايان با اشاره به زبان به كار رفته در اين سايت ها، آن را خشك و رسمى دانسته و گفت: زبان اين سايت ها مشترك بوده و نه تنها تفاوت چندانى با هم ندارد؛ بلكه نسبت به 4 سال قبل رشدى هم نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا