تکنولوژی

سومين همايش فناوري اطلاعات و ارتباطات در گرمسار برگزار شد

دنياي اقتصاد- سومين همايش فناوري اطلاعات و ارتباطات به منظور توسعه و گسترش IT در شهرستان گرمسار توسط مديريت آموزش و پرورش و شركت صبانت گرمسار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در اين همايش كارشناسان و استادان دانشگاه گرمسار در خصوص آموزش الكترونيكي، راهكارهاي اجراي آن و زيرساخ‌هاي مورد نياز آن به سخنراني پرداختند.

فروزش كارشناس آموزش الكترونيكي در اين همايش با اشاره به فراگير بودن اين آموزش گفت: در شهرستان‌ها و مكان‌هايي كه امكان آموزش سنتي فراهم نيست مي‌توان با استفاده از ابزار مورد نياز آموزش الكترونيكي از اين تكنولوژي آموزشي استفاده كرد.

به گفته وي، آموزش الكترونيكي با كاهش هزينه‌هاي آموزشي مي‌تواند در كنار آموزش سنتي قرار گرفته و موجب بهبود رقابت در ميان دانش‌آموزان و دانشجويان قرار گيرد.

همچنين ايزدپناه كارشناس مخابرات استان گرمسار در خصوص زيرساخت‌هاي مورد نياز آموزش الكترونيك در كشور گفت: بدون در نظر گرفتن زيرساخت‌هاي آموزش مجازي و اهداف آن نمي‌توان به پياده‌سازي و اثربخشي آموزش مجازي اميدوار بود، بنابراين بايد قبل از هر گونه تصميم‌گيري زيرساخت‌ها را شناسايي و به پياده‌سازي آنها اقدام كرد.

وي افزود: اهداف و زيرساخت‌ها ركن اصلي آموزش مجازي هستند كه بايد با شناخت كافي و استفاده از تجربيات دانشگاه‌‌ها و مراكز آموزشي بزرگ دنيا به رفع نيازها اقدام كرد.

ايزد پناه در ادامه گفت: زيرساخت‌هاي مهم آموزش الكترونيكي شامل مواد آموزشي، فنون همكاري و زيرساخت‌هاي مخابراتي است كه زيرساخت‌هاي مخابراتي پايه ارتباطات در آموزش الكترونيكي به شمار مي‌روند.

وي افزود: در ايران زيرساخت‌هاي مخابراتي به علت مسائلي مانند تحريم و جنگ مطلوب نبوده است اما اخيرا گام‌هاي مناسبي در اين زمينه برداشته شده و با ورود تكنولوژي‌هاي جديد در مخابرات اين ضعف برطرف شده است.

ايزد پناه تهيه و بستر‌سازي، نصب و راه‌اندازي سخت‌افزار جهت ايجاد ارتباط را اساس آموزش مجازي عنوان كرد و گفت: خطوط ارتباطي و نحوه ارتباط مناسب دانشجويان با مركز اطلاعات آموزش الكترونيكي نيز از ديگر ملزومات اين آموزش به شمار مي‌روند.

در اين همايش ابي‌زاده يكي از استادان دانشگاه گرمسار نيز در خصوص تاثير آموزش بر توسعه جامعه به سخنراني پرداخت.

در ايان اين همايش يكروزه كه با حضور دانش‌آموزان و دبيران برخي مدارس گرمسار و كارشناسان اين شهرستان برگزار شد، از فعالان IT گرمسار و خبرنگاران حوزه IT قدرداني شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا