تکنولوژی

مرثيه اى بر الکامپ يازدهم

نام نویسنده: محمد ميثاقى – [email protected]

آی تی ایران – داستان تاسف بار برگزارى نمايشگاه تخصصى الکامپ توسط شرکت دولتى نمايشگاه ها تقريبا در حال فراموش شدن است!

مسئولان شرکت دولتى نمايشگاه ها همچنان بر طبل لجاجت خود پا مى فشارند و تلاش مى کنند تا به هر نحو ممکن و با هر کيفيتى،يازدهمين الکامپ را که حق بزرگترين نهاد صنفى کشور يعنى انجمن شرکت هاى انفورماتيک است، خود به تنهايى و يک تنه و شايد با همکارى بعضى گروه هاى کوچک و خرد IT برپا کنند.

کشور در تب و تاب انتخابات نهمين رئيس جمهور کشور است. مديران در حال سبک سنگين کردن اوضاع و موقعيت کارى خود هستند و مطبوعات، فارغ از همه چيز تمام توجه خويش را به کانديداها و برنامه هايشان اختصاص داده اند. مئولان وزارت بازرگانى و شرکت نمايشگاه ها بر پيگيرى خواسته هاى انجمن صنفى تلاش بيشترى نکردند و دستور ويژه رئيس جمهور براى حل و فصل داستان الکامپ و رايزنى هاى آقاى جهانگرد- مرد اول IT کشور- نيز افاقه اى ننمود.

زمان برگزارى الکامپ دقيقا مصادف با شلوغترين زمان خبرى و کارى مملکت- يعنى ايام انتخابات است- و باعث خواهد شد تا اين اتفاق به کمترين وضع ممکن پوشش داده شود و کمتر کسى به آن بپردازد. گزارشات زيادى از شرکت هاى حاضر در نمايشگاه در صفحات مطبوعات نقش نخواهد بست و صدا و سيما نيز هيچ ميزگرد و مصاحبه اى را با مديران آن ترتيب نخواهد داد.

دولتى ها سالن دولت الکترونيک را بر پا نخواهند نمود و شايد هيچ فوروم و سمينار جانبى نيز برگزار نگردد.

در افتتاحيه آن، رئيس جمهورى يا مسئول عالى رتبه اى نخواهد آمد و شايد کمتر وزير و وکيلى نيز وقت کند که از فضاى انتخاباتى دل بکند و به بازديد نمايشگاه نايل گردد.

امکان ارزيابى حاضران و بررسى دلايل غايبان به خوبى وجود نخواهد داشت. مخاطبان و بازديدکنندگان بر اساس آمار و ارقام و نظر سنجى هاى متفاوت طبقه بندى نخواهند گرديد و کمتر کسى خواهد گفت که شرکت هاى حاضر در نمايشگاه چگونه شرکت هايى هستند و چه ويژگى هاى دارند؟ شرکت هاى توليد کننده نرم افزار هستند يا وارد کننده سخت افزار؟ نمايندگى شرکت هاى خارجى هستند يا شرکت هاى بزرگ و خصوصى که توان توليد فناورى اطلاعات و ارتباطات را در داخل کشور دارند؟

و همه اين ها اتفاقات و مسائلى بود که در الکامپ دهم که انجمن متولى آن بود به نحو خوبى محقق گرديد.

برگزارى عزت مندانه و باشکوه الکامپ،آن هم در آستانه تغيير دولت و شروع به کار نيروهايى جديد از مديران کشور، مى توانست فرصت بسيار مغتنمى باشد که موجب رشد و توسعه اين صنعت در سال هاى آينده شود و تقريبا بايد به آن به عنوان فرصتى از دست رفته نگاه کرد!

باور کنيم که دود اين بى کياستى ها به چشم صنعت ما و اقتصاد ملى و وجهه بين المللى کشور خواهد رفت و آن که متضرر خواهد ش کل مملکت است.

بيائيد همگان براى آن چاره اى کنيم و تدبيرى بينديشيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا