تکنولوژی

10 ويروس خطرناک ماه گذشته

آی تی ایران – شرکت امنيتى Sophos هر ماه به بررسى ويروس هاى اينترنتى و ميزان انتشار آنها مى پردازد و در اوايل ماه جاى نيز 10 ويروس خطرناک ماه قبل را معرفى کرد .

به گزارش روز دوسشنبه دفتر اطلاع رسانى موسسه تحقيقات و توسعه ناجا (اى پليس) ، مدير تحليل هاى امنيتى اين شرکت گفت : در ماه گذشته بار ديگر ويروس هاى قديمى توانستند به انتشار خود ادامه دهند. خانواده ويروس Zafi بيش از 50 درصد کل ويروس هاى گزارش شده به اين شرکت را تشکيل داده است . اکثر ويروس هاى اينترنتى در اين ماه به چند زبان مختلف نمونه هايى از خود تکثير ميکردند به همين دليل نيز کاربران وقتى با ايميلى نا آشنا در صندوق هاى خود مواجه مى شدند آن را باز ميکردند و به سرعت به ويروس آلوده مى شدند.

اين شرکت اسامى 10 ويروس خطر ناک ماه گذشته را به صورت زير اعلام کرده است .

ويروس Zafi-D با 6/46 درصد از کل گزارش ها ، Netsky-P با 6/20 درصد ، Zafi-B با 5/4 درصد ، Netsky-D 5/4 درصد ، Netsky-Z با5/2 درصد ، Netsky-B با 4/2 درصد ، Mytob-Z 3/1 درصد ، MyDoom-O با 2/1 درصد ، Netsky-C با 1/1 درصد ، Netsky-Q 0/1 درصد و بقيه انواع ويروس ها با 3/14 درصد از پر انتشار ترين ويروس هاى ماه گذشته بوده اند .

در اين بين فقط ويروس Mytob-Z ويروسى جديد بوده است و بقيه ويروس هاى قديمى بوده اند.
88 درصد رايانه هاى دنيا به برنامه هاى جاسوسى آلوده اند

با وجود تمهيداتى که بسيارى از مردم و کاربران براى مقابله با برنامه هاى جاسوسى به کار ميبرند و همچنين افزايش اطلاع عمومى از اين برنامه هاى مخرب باز هم تعداد رايانه هايى که به برنامه هاى جاسوسى آلوده اند رقم بسيار بالايى است.

به گزارش روز شنبه دفتر اطلاع رسانى موسسه تحقيقات و توسعه ناجا (اى پليس) ، بر اساس تحقيقات موسسه و سايت Webroot ، در 3 ماهه اول امسال 88 درصد از رايانه هايى که به اينترنت وصل شده اند آلوده به برنامه هاى جاسوسى هستند.

در ابتداى سال 2004 بررسى ها نشان ميداد که بر روى هر رايانه به طور متوسط 28 برنامه جاسوسى مختلف نصب شده است و اين امر باعث شد تا بسيارى از کاربران به فکر راه حلى براى خود باشند ولى افزايش اطلاعات مردم نيز نتوانست تاثير چشمگيرى در کاهش تعداد رايانه هاى آلوده داشته باشد .

مدير وب رووت ميگويد : هم اکنون بيشترين نوع برنامه هاى جاسوسى که بيش از 50 درصد رايانه هاى شرکتى و 60 درصد رايانه هاى خانگى را آلوده کرده برنامه هاى Adware (مزاحمان تبليغاتى) است و هر کدام از رايانه ها به طور متوسط به 7 نوع برنامه تبليغاتى مزاحم آلوده است.

وى فزود : هم اکنون برنامه هاى جاسوسى و مزاحمان تبليغاتى که با خود مى آورند سالانه 2 ميليارد دلار براى سازندگانشان درآمد دارد به طورى که هم اکنون برنامه هاى Adware بيش از 25 درصد کل تبليغات آنلاين را به وجود مى آورند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا