تکنولوژی

پليس هاى رايانه اى ؛ ببر هاى بى دندان

آی تی ایران – در سال 2000 وقتى متخصصان رايانه اى در کنفرانسى فقط 3 موضوع تغيير منابع توليد ، فرستادن ايميل ناخواسته و هک کردن رايانه را تنها جرايم رايانه اى و اينترنتى معرفى کردند‘ هرگز نمى دانستند امروز چه به وجود خواهد آمد.

به گزارش روز دوشنبه دفتر اطلاع رسانى موسسه تحقيقات و توسعه ناجا epolice ‘با اين وضع بسيارى ديگر ا کارهاى خلاف اينترنتى جز جرايم محسوب نمى شوند مانند خريد بليط هاى قطار با استفاده از کارت هاى اعتبارى دزديده شده همانند آنچه که در هند رخ داد .

شخصى در اينترنت با استفاده از اطلاعات کارت هاى اعتبارى دزدى به خريد بليط قطار مى پرداخت و سپس آنها را گرانتر مى فروخت و بعد از دستگير نيز پليس نتوانست او را به زندان بياندازد چون هنوز هم تقلب (Cheat) جز تخلفات اينترنتى نيست .

پليس هند نيز همچنان مدتى پيش چند نفر را به دليل شرکت در شرط بندى هاى اينترنتى دستگير کرد ولى به همان دليل گفته شد نتوانست مدت زيادى آنها را نزد خود نگه دارد .

هم اکنون به دليل محدوديت عمليات و نود قدرت قانونى مناسب ، پليس سايبر (اينترنتى) تا کنون فقط 19 مورد از جرايم رايانه اى را بر شمرده است که 10 تاى انها مربوط به ايميل هاى ناخواسته ، 3 تا مربوط به تغيير منبع اصلى اطلاعات توسط کارمندان شرکت هاى IT و بقيه مربوط به هک کردن رايانه هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا