تکنولوژی

تلاش نوكيا و كارل زايس براى توليد دوربين‌هاى گوشى موبايل

آی تی ایران – نوكيا و شركت Carl Zeiss براى ساخت دوربين‌هاى گوشى‌هاى موبايل مشتركا تلاش مى‌كنند.

نوكيا و Carl Zeiss، توليدكننده لنز در دنيا، همكارى خود را براى تركيب لنزهاى Carl Zeiss با گوشى‌هاى دوربين‌دار نوكيا آغاز كردند. هر دو گروه اين مشاركت را مبناى يك همكارى دراز مدت مى‌دانند. اولين محصول مشترك نوكيا و لنزهاى Carl Zeiss كه نام ZEISS را بر خود دارد، نوكيا مولتى‌مديا 90 N است كه به بازار عرضه شده است.

Juha putkiranta ، معاون اول بخش تصويرى نوكيا مى‌گويد: به عنوان اولين توليدكننده گوشى‌هاى دوربين‌دار جهان، كيفيت محصولات Zeiss را به مصرف‌كنندگان خود ارايه مى‌دهيم.

Carl Zeiss ، گروهى از شركت‌هاى بين‌المللى پيشرو در سراسر جهان در صنايع لنز، عكاسى و نورى – الكترونيكى است. دفتر اصلى اين گروه در شهر Oberkochen آلمان قرار دارد Carl Zeiss . از 6 گروه تجارى مجزا تشكيل شده كه هر كدام مسووليت مخصوص به خود را دارد. اين گروه در 3 بازار مختلفbioscience ، مهندسى پزشكى و لوازم عكاسى و تصويربردارى براى مصرف‌كننده و كارخانجات، معمولا رتبه اول يا دوم را كسب مى‌كند. اين شركت محصولات و رويس‌هايى را براى تحقيقات biomedical و مهندسى پزشكى عرضه كرده و راهكارهايى براى صنايع مهندسى نيمه رسانا، خودروسازى و مهندسى مكانيك ارايه مى‌دهد. به علاوه لنزهايى با كيفيت بالا براى عينك، دوربين معمولى و عكاسى براى استفاده مصرف‌كنندگان توليد مى‌كند. گروهCarl Zeiss در بيش از 30 كشور نمايندگى داشته و در اروپا، آمريكا و آسيا واحدهاى توليدى دارد. در پايان سال مالى 2004-2003 با نيروى كار تقريبى 13700 نفر، درآمدى بالغ بر 1/2ميليارد يورو داشته است. اطلاعات بيشتر در آدرس اينترنتى www.zeiss.com موجود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا