تکنولوژی

كسب و كارها به فايرفاكس روى مى‌آورند

همکاران سیستم – متخصصان كسب و كار در حال استفاده از فايرفاكس بوده و بررسى‌هاى نشان داده‌اند كه اين مرورگر open-source اكنون ده درصد از سهم بازار را در اختيار دارد.

بر طبق تحقيقات صورت گرفته توسط مشاور كسب و كار Janco Associates، كه از سال 1997 ميزان استفاده از مرورگرها را مورد بررسى قرار داده، مشاهده كنندگان ده وب سايت كسب و كار اين شركت و يا شركت‌هاى شريك، به صورت رو به افزايشى از فايرفاكس استفاده مى‌كنند.

اين ماه كاربران فايرفاكس بيش از دو برابر افزايش يافته و به 10.28 درصد رسيده‌اند كه در مقايسه با 4.23 درصدى كه در ماه ژانويه بوده، افزايش چشمگيرى داشته‌اند. اكنون فايرفاكس دومين مرورگر مورد استفاده پس از Internet Explorer است كه تعداد كاربران آن 1.78 درصد كاهش داشته و از 84.85 درصد به 83.07 درصد رسيده است.

پيش از اين، مرورگر موزيلا در رتبه‌ى دوم قرار داشته، اما اكنون در رتبه‌ى سوم قرار دارد و تعداد كاربران آن 3.81 درصد است. Netscape با از دست دادن 2.11 درصد كاربر، اكنون 0.92 درصد كاربر داشته و چهارمين مرورگر مورد استفاده است. پس از آن به ترتيب مرورگرهاى AOL، MSN و Opera قرار دارند.

شركت موزيلا كه فايرفاكس را اواخر سال گذشته ارايه داده، مى‌گويد بيش از چهل و چهار ميليون مرورگر فايرفاكس تاكنون از روى سايت اين شركت دانلود شده است.

منبع : ComputerWeekly

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا