تکنولوژی

گوگل” خدمات جستجوى كليپ‌هاى ويدئويى خود را بهبود مى‌بخشد

ایرنا – شركت “گوگل” در آينده نزديك خدمات جستجوى اينترنتى تصاوير ويدئويى خود را به قابليت جستجوى تصاوير ويدئويى شخصى مجهز خواهد كرد.

به گزارش سايت اينترنتى “نيوزفكتور”، “گوگل” در ماه ژانويه گذشته نسخه بتاى خدمات جستجوى اينترنتى تصاوير ويدئويى خود را معرفى كرد كه كاربران به كمك آن مى‌توانند تصاوير ارائه شده از سوى شبكه‌هاى بزرگ تلويزيونى را در اينترنت جستجو كنند.

هم‌اكنون گستره وسيعى از تصاوير ويدئويى مربوط به برنامه‌هاى
تلويزيونهاى ماهواره‌اى و همچنين كابلى و كليپهاى اينترنتى، در شبكه جهانى اينترنت موجود هستند و موتور جستجويى كه بتواند به جستجوى درخواستهاى كاربران در ميان اين منابع ويدئويى بپردازد احتمالا مورد استقبال گسترده كاربران قرار خواهد گرفت.

به گفته كارشناسان، به مرور ميزان تصاوير ويدئويى موجود در اينترنت بسيار گسترش خواهد يافت و جستجوگرهاى فعلى در آينده نمى‌توانند پاسخگوى نياز كاربران براى جستجو در ميان اين حجم انبوه كيپهاى ويدئويى باشند و به همين علت موتورهاى جستجوى جديد، نظير جستجوگر تصاوير ويدئويى “گوگل” كاربرد گسترده‌اى خواهند يافت.

دو رقيب بزرگ گوگل، شركتهاى “ياهو” و “مايكروسافت” نيز هم‌اكنون داراى جستجوگرهاى كليپهاى ويدئويى در اينترنت هستند و به طور مثال خدمات جستجوى كليپهاى ويدئويى ياهو به كاربران امكان مى‌دهد كه يك كليد واژه را وارد كرده و به فهرستى از كليپهاى ويدئويى و همچنين وب سايتهاى مربوط به آن دسترسى پيدا كنند.

كارشناسان عقيده دارند اگرچه “گوگل” هم‌اكنون قدرتمندترين موتور جستجوى اينترنتى جهان محسوب مى‌شود اما در زمينه جستجوى اطلاعات چند رسانه‌اى نظير تصاوير ويدئويى از رقباى خود عقب مانده و به همين جهت به تقويت خود در اين زمينه پرداخته‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا