تکنولوژی

تجهيز نيروهای پلیس نیوجرسی به تجهیزات و تکنولوژی های دیجیتالی

آی تی ایران – نيروهاى پليس نيوجرسى با مجهز کردن گارد ويژه گشت زنى خو به جديد ترين ابزارهاى فناورى اطلاعات و ارتباطات نظير رايانه هاى دستى بى سيمى پر سرعت ، اين امکان را براى نيروهاى پليس فراهم مى آورند تا ضمن دسترسى به اطلاعات جديد و مخفى و همچنين به اشتراک گذاشتن اين داده ها،و به علاوه با نصب دوربين هاى ناظر ويديوئى در مناطقى که ميزان جرم و جنايت در آنها بالا است امنيت را براى شهروندان امريکائى فراهم آورند.

به گزارش روز سه شنبه بخش خبر سايت اينترنتى نمايشگاه بين المللى لوازم و تجهيزات پليسى، ايمنى و امنيتى (( ايپاس 2005 )) به نقل از پايگاه اينترنتى رويترز، از زمان حادثه يازدهم سپتامبر به بعد فراخوان نيروهاى امنيتى پليس به آژنسهاتى متصدى تصدى و اجراى قانون براى به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده هاى اطلاعاتى به شدت افزايش يافته است .

دولت آمريکا تاکنون چک هائى معادل ميليونها دلار به منظور طراحى و اجراى پروژه هائى که به نيروى پليس فدرال در کشف و ضبط جرم و جنايات درسطح شهر يارى برسانند، هزينه کرده است، و اين در حالى است که هنوز نيروهاى پليس گرفتار يافتن راه کارهائى هستند تا اطلاعات يکپارچه و منسجم به دسته آن دسته از نيروهاى پليس امنيتى برسد که مسئول ايجاد امنيت براى شهروندان در سطح کشور هستند.

نيروهاى پليس در نيوجرسى تا کنون بيش از 15 ميليون دلار براى مجهز کردن ادارات پليس و همچنين نيروهاى ويژه گشت زنى اين خطه به جديد ترين ابزارهاى فناورى اطلاعات و ارتباطات هزينه کرده است.

اما پليس نيوجرسى اين مساله را کافى نمى دان قصد دارد تا براى رفتن به سمت پليس تماما الکترونيک که تضمين کننده امنيت و آسايش شهروندان است اين روند را کماکان ادامه دهد.
بنا بر گزارشهاى دريافتى از سوى پليس فدرال ،تاکنون کليه نيروهاى پليس ويژه گشت زنى و مراقبت در سطح شهر نيوجرسى ،به شبکه هاى اينترنتى بى سيمى پر سرعت، ابزارهاى رايانه اى دستى، تلفن هاى همراه با کيفيت و کارائى بسيار بالا به هدف دريافت و ارسال اطلاعات، ظرف مدت زمان اندکى مجهز شده اند.

دپارتمان پليس يوجرسى همچنين بر آن است تا با ايجاد بستر هاى ارتباطى مورد نياز تعبيه شده در محيط فناورى اطلاعات و ارتباطات کليه داده ها و اطلاعات را به نيروهاى پليس ،بدون دسترسى پيدا کردن به اتومبيل هاى ويژه گشت زنى و دسترسى به منبع تغذيه آن برساند.
در حال حاضر حدود يک سوم از 930 نيروى پليس تکاور و ويژه شهر نيوجرسى قادرند تا با استفاده از ابزارهاى فناورى اطلاعات و ارتباطات روزآمد در حين انجام وظيفه در هر زمانى که اراده کنند و همچنين بدون دسترسى داشتن به منابع تغذيه بى

سيمى اصلى که در اتومبيلهايشان مى باشد ، حتى با استفاده از دوچرخه و يا موتورسيکلت عمليات ارسال و يا دريافت داده هاى اطلاعاتى را به نحو احسن انجام دهند.

البته شايان ذکر است که استفاده از سيستمهاى سيال و همراه توسط نيروهاى پليس مورد جديدى نيست که اکنون به آن پرداخته شود، بسيارى از نيروهاى پليس در حال حاضر با استفاده از لپ تابهاى خود قادرند در حينى که مشغول فعاليت و حرکت در اتومبيل هاى ويژه خود هستند از مزاياى ارسال اطلاعات و داده ها به صورت بى سيمى استفاده کنند، اما انجام عمليات ويژه نيروهاى پليس بدون استفاده از اتومبيل هاى ويژه کارى شبيه به استفاده ازامواج راديوئى و بى سيمى براى ايجاد ارتباط با يکديگر و يا با ادارات مرکزى پليس امر نوينى است که پليس فدرال نيوجرسى در راستاى طرح هاى استفاده و مجهز کردن نيروهاى پليس به ابزارهاى نوين فناورى اطلاعات و ارتباطات به آن دست يافته است.

“جان تاسک ” يکى از نيروهاى ويژه گشت زنى در نيوجرسى اظهار کرده است : گرچه تا کنون پليس هزينه هاى هنگفتى با همکارى شهردارى براى استفاده از فناورى اطلاعات و ارتباطات هزينه کرده است اما اين شايد با توجه اهميت وافر اين موضوع کافى نباشد، زيرا براى جلوگيرى از رخدادن حوادثى شبيه به فاحعه يازدهم سپتامبر ،مانيازمند يک سيستم قدر مبادله اطلاعات و ارتباطات و به اشتراک گذاشتن داده هاى اطلاعاتى داريم و اين امر جز در سايه استفاده از فناورى اطلاعات و ارتباطات به دست نخواهد آمد.

نيروهاى پليس نيوجرسى به منظور گسترش دادن و تقويت کردن نيروهاى پليس به تجهيزات تکنولوژيک در پى ايجاد همکاريهاى گسترده با شرکت ها و کمپانيهاى سازنده قطعات و ابزارهاى تکنولوژيکى نظير رايانه هاى دستى مجهز به سيستم هاى بى سيمى پرسرعت،تلفنهاى همراه هوشمند و همچنين دوربين هاى ويديوئى و عکاسى ديجيتالى مدرن است .

نيروهاى پليس فدرال در آمريکا بر آنند تا کليه نيروهاى پليس ايالات مختلف در آمريکا را به جديد ترين و مدرن ترين ابزارهاى فناورى و تکنولوژيک روز آمد مجهز کنندتا آنها بتوانند با دسترسى پيداکردن لحظه ائى و آن لاين به کليه اطلاعات مشترک با ديگر نيروهاى پليس در سطح دنيا ،با آنان همکارى تنگاتنگ و مفيدى داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا