تکنولوژی

باواريايى ها براى انتخاب همکار تجارى به ايران مى آيند

روزنامه آسیا – ايالت باوارياى آلمان براى همکارى با بخش خصوصى فعال حوزه آى سى تى ايران در زمينه توسعه نرم افزار همکارى مى کند.

دکتر رودلف هاگن مولر مدير عامل شرکت FAST ( انستيتو تحقيقاتى فناورى نرم افزارهاى کاربردى) با بيان اين مطلب به خبرنگار آسيا اعزامى به هانوفر ( CeBIT 2005 ) گفت: به زودى گروهى از شرکت هاى آى سى تى ايالت باواريا با سفر به ايران زمينه هاى همکارى متقابل را بررسى مى کنند و شرکت هاى آلمانى و ايرانى در اين فرصت به انتخاب همکار تجارى خواهند پرداخت.

مرتبط:
اخبار و گزارش های سبیت ۲۰۰۵

هاگن مولر با بيان اين که در مورد پويايى اقتصاد ايران شگف زده شده است گفت: اقتصاد ايران در مرحله بلوغ و دستيابى به خلاقيت و نوآورى است. وى افزود با توجه به دارابودن نيروى جوان و متخصص فرصت بزرگى براى توسعه آى تى ايران فراهم آمده و ضمن آن ، شرکت هاى بين المللى نيز فرصت خوبى دارند تا با استفاده از نيروى متخصص در ايران به توليد نرم افزارهاى رقابتى و توسعه فناورى بپردازند.

شرکت FAST يک شرکت تحقيقاتى است که 50 درصد سهام آن متعلق به BMW و 50 درصد ديگر در اختيار بانک ايالتى باواريا است .

هاگن مولر با بيان تجربيات و بررسى هايى که روى بازار ايران انجام شده گفت: دروازه ورود ما به ايران شرکت ايران خودرو بود زيرا ما در زمينه توسعه کسب و کار و پلات فورم تجارت الکترونيکى براى BMW فعاليت مى کنيم و زنجيره تامين را توسعه مى دهيم بنابراين مى توانيم تجربيات خود را در اختيار صنعت خودرو ايران قرار دهيم.

وى در مورد رويداد Match Making ( همکارى با شرکت هاى ايرانى ) گفت : از آنجا که 50 درصد سهام شرکت FAST دولتى و متعلق به بانک ايالتى است ، دولت باواريا از ما به عنوان نماينده خود خواسته که رابطه با ايران را توسعه دهيم. وى زمان احتمالى برگزارى اين رويداد را 22 ژوئن 2005 اعلام کرد.

شرکت FAST پيش از اين نيز قرارداد همکارى دو ساله اى با شرکت عصردانش افزار ( ADA ) منعقد کرده و با همکارى اين شرکت ايرانى در مناقصه سازمان گسترش معدن و صنايع معدنى ( IMIDRO ) جهت طراحى برنامه جامع آى تى شرکت کرده است.

هاگن مولر با اشاره به پرونده هسته اى ايران گفت : واقعيت اين است که شرکت هاى آلمانى نگران هستند که اين مسئله با ديپلماسى حل نشود . ما خواهان حل ديپلماتيک موضوع و ايجاد زمينه گسترده تر همکارى با بخش خصوصى ايران هستيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا