تکنولوژی

چند ابزار مفيد وبلاگى

نام نویسنده: امير عظمتى

شرق – در اين سون قصد داريم چند ابزار جالب و مفيد وبلاگى را به شما معرفى كنيم. اولين ابزارى كه به معرفى آن مى پردازيم MyBlogLog است كه در آدرس www.mybloglog.com قابل دسترسى است. شما به كمك اين ابزار مى توانيد تعداد كليك بر روى لينك هاى داخل وبلاگ تان را مشاهده كنيد. اين كار خيلى راحت و آسان است و اصلاً نيازى به دانستن زبان هاى برنامه نويسى پيچيده نيست. كافى است كه به سايت mybloglog.com رفته و در ابتدا يك اشتراك جديد براى خودتان بسازيد.

ايجاد اشتراك جديد و استفاده از خدمات اين سايت رايگان است ( البته اين سايت اشتراك پولى نيز دارد و شما با پرداخت مبلغى مى توانيد از خدمات MyBlogLog Pro استفاده كنيد. ) پس از ثبت نام، به وسيله آدرس اى ميل و پسورد، وارد اشتراك خود شويد. سپس كدى را كه سايت در اختيار شما مى گذارد، در قالب وبلاگ خود قرار دهيد و وبلاگ را بازسازى كنيد به همين راحتي. كار به پايان مى رسد پس از اين هر زمان كه وارد اشتراك خود شويد، تعداد كليك بر روى لينك هاى موجود در وبلاگ خود را، به تفكيك روز مشاهده خواهيد كرد. ( به اين معنى كه مثلاً در روز سه شنبه تعداد كليك بر روى هر يك از لينك هاى وبلاگ شما چند عدد است، در روز دوشنبه چطور و به همين صورت ) با استفاده از اين سيستم، پس از مدتى متوجه خواهيد شد كه مخاطبان و بازديد كنندگان سايت يا وبلاگ شما بيشتر ب چه لينك هايى علاقه دارند و يا چه لينك هايى زياد مورد استقبال قرار نمى گيرد.

ابزار بعدى كه به معرفى آن خواهيم پرداخت ابزارى براى نشان دادن PageRank وبلاگ شما است. احتمالا تاكنون نام PageRank به گوشتان خورده است .PageRank به زبان ساده امتيازى است كه موتور جست وجوى قوى گوگل به سايت ها مى دهد. يعنى گوگل بر اساس معيار هاى خاص خودش ( مانند تعداد لينك هايى كه سايت هاى ديگر به آن سايت داده اند و… ) امتيازى بين يك تا ده به سايت ها، وبلاگ ها و به طور كلى تمام صفحات موجود در اينترنت مى دهد. دست يافتن به پيج رنك ده براى يك سايت معمولى بسيار بسيار دشوار و تقريباً غيرممكن است. ( تنها سايت هاى همانند خود گوگل، ياهو و سايت هايى از اين دست، داراى پيج رنك ده هستند! ) داشتن پيج رنك پنج براى يك وبلاگ فارسى، بسيار مناسب است و چنانچه وبلاگى فارسى، داراى پيج رنك شش باشد، داراى موقعيتى بسيار عالى از ديد گوگل است. در ضمن بايد اشاره كرد كه ارتقا از پيج رنك شش به هفت بسيار مشكل تر از، ارتقا از پيج رنك ۵ به ۶ است. هم اكنون تا حدى با مفهوم PageRank آشنا شده ايد. حال براى اينكه بتوانيد پيج رنكى را كه گوگل به وبلاگ شما اختصاص مى دهد، به صورت خودكار در وبلاگتان به نمايش درآوريد، بايد از سايت pagerank.net كمك بگيريد. براى اين منظور به آدرس www.pagerank.net/display-pagerank.php رفته و كدى را كه اين سايت در اختيار شما قرار مى دهد، در قالب وبلاگ تان قرار دهيد. در پايان نيز به اين توجه داشته باشيم كه اگر مدتى است كه وبلاگ مى نويسيد و داراى پيج رنك چهار هستيد، اميدوار باشيد و به نوشتن مستمر ادامه دهيد. چرا كه دست يافتن به پيج رنك پنج اصلاً دور از انتظار نيست.

ابزار بعدى بلاگ لت است كه در آدرس www.bloglet.com قابل دسترسى است. اين ابزار براى ارسال مطالب جديد وبلاگ به اى ميل بازديدكنندگان، به كار مى رود. ( اين ابزار را به طور كامل در هفته هاى گذشته و در همين ستون مورد بررسى قرار داده ايم.)

ابزار مفيد ديگر بلاگ رولينگ است كه در آدرس www.blogrolling.com مى توانيد آن را مشاهده كنيد. اين سرويس به عبارتى يك Link Manager قوى براى وبلاگ شماست. با استفاده از بلاگ رولينگ مى توانيد به وبلاگ هاى ديگر لينك بدهيد و از به روز شدن آنها مطلع شويد. ( اين سرويس را نيز در هفته هاى گذشته معرفى كرده ايم.)

آخرين ابزارى كه در اين هفته به معرفى آن مى پردازيم، ابزار بسيار مفيد w.bloggar است. w.bloggar يك برنامه جالب براى به روز كردن وبلاگ به شمار مى رود، بدين معنا كه شما ابتدا برنامه را از سايتش دانلود كرده و بر روى كامپيوتر خود نصب مى كنيد.

سپس هر وقت كه مايل بوديد مطلبى جديد در وبلاگ تان قرار دهيد، كافى است كه اين برنامه را اجرا كرده و با حوصله مطلب خود را در اين برنامه وارد كنيد و تنظيمات دلخواه خود را نيز انجام دهيد. سپس به اينترنت متصل شويد و از طريق برنامه، آن مطلب را بر روى وبلاگ خود منتشر كنيد بدون اينكه نياز باشد به قسمت مديريت وبلاگ خود برويد .براى دانلود كردن اين برنامه مفيد و همچنين كسب اطلاعات بيشتر به سايت www.wbloggar.com مراجعه كنيد. هم اكنون اين برنامه از سرويس هاى وبلاگ نويسى مختلفى پشتيبانى مى كند كه از مهم ترين آن ها مى توان به pMachine، Blogger,WordPress، Movable، b2 و Typeاشاره كرد. (يعنى چنانچه شما از يكى از اين سرويس ها، براى انتشار وبلاگ خود اتفاده مى كنيد، از bloggar .wنيز مى توانيد بهره ببريد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا