تکنولوژی

برنامه های شرکت آرشام کوشا برای حضور در نمايشگاه سبيت

آ‌ی تی ایران – حضور در نمايشگاه‌هاى بين‌المللى معتبر نظير CeBIT از مهمترين ابزار حضور در بازارهاى بين‌المللى، ارائه توانمنديها و تعامل مستقيم با مخاطبان خود است اما مهمتر از آن استمرار بخشيدن به چنين حضورهايى و حمايت و پشتيبانى دولت از آن است.

به گزارش روابط عمومى مرکز صنايع نوين وزارت صنايع على اصغر هلالى مدير عامل شرکت آرشام کوشا که امسال در نمايشگاه سبيت حضور خواهد داشت، با بيان مطلب فوق افزود: در حال حاضر شرکت‌هاى ايرانى بيشتر در زمينه ارائه محصولات خاص و بازارهاى عمودى (Vertical Market ) که داراى کاربرد و مخاطب ويژه و يا فن‌آورى پيچيده باشند داراى شانس موفقيت خواهد بود.از سوى ديگر بازارهاى کشورهاى گروه سوم در حال حاضر از پتانسيل بالاترى براى پذيرش محصولات ايرانى برخوردار مى‌باشند.ضمن اين که نبايد از ياد ببريم که به علت مسائل تحريم اقتصادى ايران، بزرگترين بازار نرم‌افزار جهان يعنى آمريکا از دسترس مستقيم شرکت‌هاى ايرانى خارج است.

وى اضافه کرد: حضور در نمايشگاه‌هاى بين‌المللى تاثير زيادى در ميزان رشد و افزايش صادرات کشور دارد کما اينکه رشد چشمگير صادرات نرم‌افزار کشور در طى 3 سال گذشته که در طى آن حتى براى اولين بار يک شرکت نرم‌افزارى با رسيدن به معيارهاى لازم به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب گرديد، خود مويد اين موضوع است. از سوى ديگر تعامل با فن‌آورى روز جهان و الگوپذيرى از ساير نرم‌افزارهاى برتر جهان قطعا در بهبود کيفيت نرم‌افزارهاى توليدى شرکت‌هاى ايرانى فعال در نمايشگاه‌هاى بين‌المللى داشته است.

مدير عامل شرکت آرشام کوشا با اشاره به اين که اين شرکت براى سومين بار متوالى در نمايشگاه سبيت امسال حضور دارد خاطر نشان کرد: اهميت حضور در اين نمايشگاه به جهت اعتبار آن در سراسر جهان و به ويژه اروپا و خصوصا آلمان به عنوان بزرگترين بازار نرم‌افزار اروپاست لذا حضور مستمر ضمن امکان معرفى توانمنديهاى اين شرکت به مخاطبان و بازديدکنندگان نمايشگاه و همچنين تماس با آخرين فن‌آورى روز دنيا و تماس و مواجهه حضورى با صاحبان صنعت نرم‌افزار، نشانگر عزم و تصميم جدى شرکت‌هاى ايرانى براى حضور در بازارهاى بين‌المللى مى‌باشد.

هلالى با اشاره به اين که صنعت نرم افزار ايران بسيار جوان بوده و حضور مقطعى و کوتاه مدت تاثير لازم جهت حضور در بازارهاى خارجى را نخواهد داشت اضافه کرد:طى حضور در دوره‌هاى گذشته اين شرکت موفق به فروش مستقيم محصول در آلمان، انعقاد قراردادهاى برون سپارى ( Out Surcing ) با شرکت‌هاى آلمانى، انعقاد تفاهم نامه با کشورهاى بنگلادش، برزيل و آلمان، اعطاى نمايندگى به کشورهاى مصر، بنگلادش، روسيه سفيد، اجراى کارهاى مشترک در ايران و سوريه و انعقاد قرارداد انتقال فن‌آورى به ايران گرديده است.

وى افزود: ارزش فروش اين شرکت بابت قراردادهايى که مستقيم به CeBIT مربوط بوده‌اند در سال 2003 معادل 25000 يورو و در سال 2004 معادل 195000 يورو بوده است.

1- هلالى با اشاره به ويژگى هاى CeBIT و حضور شرکت ارشام کوشا در 15 نمايشگاه بين الملى در طول سال دلايل حضور در سبيت را اعطاى نمايندگى فروش محصولات شرکت در مناطق فاقد نمايندگى، فروش نرم‌افزارهاى طراحى ماشين‌هاى Embroidery و سيستم‌هاى PM و انبار صنعتى تحت web در طول مدت برگزارى نمايشگاه ذکر کد.

وى همچنين ارائه توانايى‌هاى برون سپارى ( Out Sourcing ) شرکت در زمينه سيستم‌هاى شبيه‌سازى مهندسى ( Simulation ) ، Knowledge & Content Management به ويژه در بازار آلمان، مذاکره با شرکاء آلمانى شرکت در رابطه با امکان اجراى پروژه‌هاى جديد، جستجوى شرکاى کارى جديد در زمينه‌هاى مرتبط با فعاليت شرکت از ديگر دلايل حضور در نمايشگاه سبيت ذکر کرد.

گفتنى است نمايشگاه 2005 CeBIT از 10 تا 16 مارس ( 20 الى 26 اسفند) در شهر هانور آلمان برگزار مى شود و با حمايت مركز صنايع نوين براى سومين بار متوالى شركت هاى ايرانى در نمايشگاه سبيت تحت نام غرفه ى جمهورى اسلامى ايران حاضر خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا