تکنولوژی

نظرات ايران در خصوص گزارش WGIG ارايه شد

ITanalyze.ir – نظرات ايران در خصوص گزارش اوليه کارگروه راهبرى اينترنت(WGIG) لحظاتى پيش در دومين نشست مقدماتى فاز دوم WSIS در ژنو ارايه شد.

در متنى که توسط نماينده ايران در اجلاس قرائت شد با اشاره به روشن بودن ماموريت کارگروه راهبرى اينترنت(WGIG) در سند فاز اول اجلاس WSIS آمده است:اين گروه مى بايست زمينه بحث هاى نهايى در فاز دوم اجلاس WSIS به عنوان يکى از مهمترين و حساس ترين مسايل باقى مانده فراهم کند. اين گروه تعهدات ويژه اى در راهبرى اينترنت به شکلى شفاف ،دموکراتيک و چند وجهى دارد.

مرتبط:
اخبار و گزارش های مربوط به اجلاس مقدماتی دوم جامعه اطلاعاتی

در بخش ديگرى از اين متن آمده است ، اينترنت به شکل مستقيم و غير مستقيم زندگى فرهنگى ،اقتصادى و اجتماعى ميليون ها نفر در سراسر دنيا را تحت تاثير خود قرار داده و اين در حالى است که ما شاهد فقدان هرگونه حقوق و چارچوب هاى بين المللى در اين خصوص هستيم و حالا زمان آن فرا رسيده تا به اين موضوع سامان داده شود.

به طور کلى مردم و به شکل اخص جوانان کشور ما امروزه نسبت به پتانسيل هاى موجود در فناورى اطلاعات و ارتباطات و تاثير آن در ايجاد تغيير در زندگى خود آگاه شده اند.ليکن بدون دسترسى به اطلاعات موجود، دانش و فناورى اطاعات و ارتباطات شکاف ديجيتال که هم اکنون ميان کشورهاى شمال و جنوب وجود دارد گسترده تر خواهد شد.

بنابراين زمانى که مردم خواستار دسترسى ارزانتر به اينترنت ، سخت افزار و نرم افزار مناسب و دسترسى ملى به دامين هاى خود هستند خواستار حقوق توسعه و ارتباطات نيز هستند.بنابراين ناديده گرفتن اين حقوق بدون دليل موجه روشى دموکراتيک محسوب نمى شود.در اين خصوص زمانى که از اينترنت به عنوان ابزار توسعه علم و دانش استفاده مى شود در اشتراک نگذاشتن آن امرى ناصحيح به شمار ميرود.

در بخش ديگرى از اين گزارش از WGIG خواسته شده تا با تمرکز بيشتر روى مسايلى همچون زيرساخت ها،مديريت منبع اينترنتى،موضوع نام هاى دامنه،IP آدرس ها ،مديريت سيستم هاى ROOT سرور،هرزنامه ها(اسپم)،امنيت شبکه و جرايم مجازى که نيازمند همکارى هاى بين المللى است ، کار خود را پيش ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا