تکنولوژی

نتايج يک تحقيق: گم کردن تلفن همراه برابر است با از دست دادن دوستان

آى تى ايران – مردم امروزه آنچنان به تلفن هاى همراه خود وابسته شده اند که از هر سه نفر يک نفر نگران اين است که با از دست دادن تلفن همراه خود دوستانش را نيز گم کند.

بر اساس يافته هاى يک نظر سنجى در همين حال 50 درصد از دارندگان موبايل نيز گفته اند که طى سه سال گذشته تلفن همراه خود را يا گم کرده اند و يا دزديده شده است ضمن اين که 54 درصد نيز گفته اند دفترچه تلفنى به غير از موبايل خود ندارند.

بر اساس آمارهاى موجود هم اکنون در انگلستان 80 درصد افراد بزرگ سال حداقل يک تلفن همراه دارند. همچنين 53 درصد افراد بالاى 65 سال نيز موبايل دارند که اين ميزان براى گروه سنى 15-34 سال بيشتر است.

بيشترين گروه سنى دارند موبايل افراد 15 تا 24 سال ( 94 درصد) هستند و افراد ين 25 تا 34 سال ( 92 درصد ) در جايگاه بعدى قرار مى گيرند.
همچنين از هر سه زن يکى اعتقاد دارد که با گم کردن تلفن همراه خود ارتباط خود را با آشنايان خود از دست مى دهد

19 درصد از دارندگان موبايل در اين نظرسنجى از بابت اين که نمى دانند در صورت گم يا دزديده شدن چقدر بايد تلاش کنند تا شماره هاى ضبط شده روى تلفن همراه خود را دوباره بيابند، احساس نگرانى مى کنند.

David Noone يک کارشناس در اين باره اعتقاد دارد که مردم ما در اين زمينه واقعا تنبل هستند.

به گفته وى تلفن همراه امروزه نقش کليدى را در روابط مدرن ايفا مى کند و به نظر مى رسد در اين زمينه شرکت هاى خدمات دهنده تلفن همراه مى بايست امکاناتى را فراهم کنند تا مردم بتوانند از اطلاعات تلفن همراه خود روى شبکه بک آپ تهيه کنند. البته هم اکنون برخى از کمپانى هاى تلفن همراه مثل orange چنين امکانى را در اختيار مشترکان خود قرار مى دهند. وب سايت اين شرکت اطلاعات ذخيره شده را از طريق وب سايت خود در اختيار مشترکان قرار مى دهد.اما اين امکان صرفا براى مشترکانى قابل استفاده است که از گوشى هاى هوشمند Smart Phone بهره مى برند.

کمپانى O2 نيز امکان گرفتن بک آپ آنلاين را براى مشترکان خود مهيا کرده که از طريق سيستم GPRS يا GSM قابل انجام است .

در مقابل شرکت هاى وودافون و T-mobile چنين امکاناتى را ندارند ولى به مشتريان خود توصيه مى کنند که از تکنولوژى سيم بک آپ يا گرفتن فايل پشتيبان از سيم کارت بهره بگيرند.

تخمين زده مى شود در انگستان در حدود 10 هزار تلفن همراه در يک ماه دزديده مى شود.

منبع : BBCNEWS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا