تکنولوژی

تلاش براى ايجاد شبکه هشدار عمومى

ITanalyze.ir – واقعه سونامى از جمله مواردى است که در دومين نشست مقدماتى فاز دوم WSIS مورد توجه کشورهاى زيادى واقع شده و نمايندگان کشورهاى مختلف به ارايه راهکارهاى متعددى در خصوص پيشگيرى از آثار و صدمات ناشى از اين گونه حوادث پرداخته اند.

واقعه سونامى بسيارى از کشورهاى دنيا را به فکر به کارگيرى فناورى اطلاعات و ارتباطات جهت ايجاد يک سيستم هشدار جمعى انداخته است. به همين منظور کشورهاى مختلف دنيا جهت همکارى و همفکرى فراخانده شده اند.

در آخرين فراخوان جامعه اينترنتى از کليه نهادهايى که به نوعى امکان اعلام هشدار عمومى دارند دعوت شده تا در ايجاد يک شبکه هشدار عمومى شرکت کنند.در همين خصوص از علاقه مندان دعوت شده تا با پرکردن يک فرم در آدرس www.isoc.org/challenge حمايت خود را از اين حرکت اعلام کنند.

دراين خصوص همچنين اقداماتى براى برنامه عمل فاز دوم WSIS در دست اجرا است تا از اين طريق و با استفاده از فناورى اطلاعات وارتباطات يک سيستم کنترلى ايجاد شود تا از اين طريق امکان پيش بينى آثار حوادث و بلاياى طبيعى و غير طبيعى به ويژه در کشورهاى در حال توسعه قابل برسى باشد.

هدف از ايجاد اين شبکه نيز استفاده از کليه قابليت هاى موجود در ICT جهت هشدار و آگاه سازى عمومى و در نتيجه کاهش صدمات ناشى از اين گونه حوادث عنوان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا