تکنولوژی

استفاده از پنج محرك خريد براى افزايش فروش

نام نویسنده: باب ليداک (CIO.com)

همکاران سیستم – به منظور فروش هر چه بيش‌تر و به دست آوردن نتايج فورى بدون افزايش هزينه­ها، در آگهى‌هاى خود، صفحات وب و ديگر پيام‌هاى فروش از اين 5 روش استفاده كنيد.

چه‌گونه مى‌توان به بازارى مستعد براى برداشت‌هاى مالى چشم‌گير دست يافت؟

1- مزايا را ملموس کنيد

مردم با توجه به اعتمادى که يك محصول در آن‌ها به وجود مى‌آورد، آن محصول يا خدمت را مى‌خرند. اين موضوع را به هنگام تهيه‌ى آگهى‌هاى خود، صفحات وب و ديگر ابزارهاى فروش، در نظر داشته باشيد.

براى بزرگ‌نمايى احسس خوبى که مشترى پس از استفاده از محصول شما تجربه خواهد کرد، از کلمات واضح و روشن استفاده کنيد.

2- احساس نياز را بزرگ جلوه دهيد

پس از ارايه‌ى تصور خود از آن‌چه که مشترى با استفاده از محصول يا خدمت شما به دست خواهد آورد، آن‌چه را که وى در صورت نخريدن محصول شما از دست خواهد داد، يادآورى کنيد.

مردم اغلب با احساس نياز بيش‌تر، تمايل بيش‌ترى براى به دست آوردن پيدا مى‌کنند. با يادآورى آن‌چه مشترى در صورت نخريدن محصول شما از دست مى‌دهد، تقاضاى فروش را تقويت کنيد. براى مثال با چنين تبليغى، آگهى شما تاثيرگذارتر مى‌شود:

“شما که هر ماه براى پرداخت صورت‌ساب‌هاى‌تان تلاش مى‌کنيد، سعى کنيد براى رييس­تان ارزش افزوده ايجاد کنيد.”

3- گزينه‌هاى توليد را کاهش دهيد

در هر آگهى، تنها يک محصول يا يک خدمت را تبليغ کنيد. بيش‌تر مردم براى انتخاب يک گزينه دچار مشکل مي­شوند. به ويژه زمانى‌که تصميم به خريد يک محصول يا خدمت، سبب شود که از خريد محصول يا خدمت ديگر منصرف شوند يا آن را به تعويق اندارند. آن‌ها به طور معمول وقتى با چنين مشکلى روبه‌رو مى‌شوند، تصميمى نمى‌گيرند و بدين ترتيب شما فروش خود را از دست مى‌دهيد.

هم‌چنين، چند محصول يا خدمت را در يک بسته و با يک قيمت، قرار دهيد، تا با اين کار مشکل تصميم‌گيرى راى خريد گزينه‌هاى جداگانه را حذف كنيد و فروش خود را افزايش دهيد. بدين ترتيب گزينه‌هاى تصميم‌گيرى خريد به “آرى” يا “خير” محدود مى‌شوند.


4- گزينه‌هاى خريد را بيش‌تر کنيد

تعيين كنيد چه گزينه‌هايى از خريد، فروش شما را افزايش و کدام گزينه‌ها فروش را کاهش مى‌دهند. افزون بر اين، راه‌هاى گوناگونى را که براى خريد مشتريان از شما وجود دارد، مشخص سازيد.

ممكن است استفاده از روش‌هاى مشابه براى افراد گوناگون مناسب نباشد. اگر براى مشتريان بالقوه راه مطلوب و آسانى براى سفارش دادن وجود داشته باشد، آن‌ها به سرعت وارد عمل خواهند شد. براى مثال بسيارى از بزارياب‌هاى برخط، فقط سفارش‌هاى آنلاين را قبول مى‌کنند، در حالى‌که مى‌توانند با افزايش راه‌هاى سفارش كالا يا خدمات براى مشترى مانند تلفن، فکس و نامه پستى، فروش خود را به راحتى افزايش دهند.

5- روش‌‌هاى خريد را ساده کنيد

اگرخريد را براى مشترى ساده کنيد، فروش بيش‌ترى خواهيد داشت. بنابراين سعى کنيد راه‌هايى پيدا کنيد که خريد را ساده‌تر و سريع‌تر مى‌کنند. براى مثال بسيارى از بازارياب‌هاى اينترنتى، حتا زمانى‌ که سفارش، تنها شامل يک يا دو گزينه مى‌شود، از کارت‌هاى خريد براى فرآيند سفارش استفاده مى‌کنند.

مشترى را به تحمل فرآيندهاى پيچيده‌ى ارت‌هاى خريد، آن­ هم فقط براى خريد يک مورد، مجبور نکنيد. چرا که برخى از مشتريان به همين دليل خريد را رها خواهند کرد.

وقتى تنها يک يا دو گزينه براى سفارش خريد وجود دارد، از يک فرم خريد آنلاين ساده به جاى کارت خريد استفاده کنيد. با اين کار فروش شما افزايش مي­يابد.

هر کدام از اين عوامل مي­تواند فروش شما را افزايش دهد. پس از هم اکنون در آگهى‌هاى خود، صفحات وب و ديگر پيام‌هاى فروش از آ‌ها استفاده کنيد. اين عوامل محرك بدون افزايش هزينه­ها نتايجى فورى به دنبال خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا