تکنولوژی

معرفی سرویس های وشمند (IN) مخابرات

آی تی ایران – شبکه هوشمند INاز لحاظ ساختار به گونه اى است که در لايه اى بالاتر از شبکه هاى معمول مخابرات (شبکه تلفنى ، همراه ، ديتا ) قرار مى گيرد و مشترکين مى توانند از انواع خدمات آن ،به آسانى و با سرعت استفاده کنند .

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات اين شبکه از گره هاى سخت افزارهاى ونرم افزارى تشکيل شده تا با استفاده از پرو تکتهاى خاص امکان ارايه سرويس هاى ويژه را براى مشترکين تلفن ثابت و همراه فراهم شود .

به کار گيرى پايگاههاى اطلاعاتى در شبکه و فراهم نمودن امکان دسترسى براى مشترکين و اپراتورهاى خصوصى ، افزايشدرآمد براى اپراتورها،بابردن تعداد مکاکمات موفق ،استفاده موئژ از منابع شبکه ، مديريت قابل انتقال بر روى سرويس هاو امکان کنترل پارامترهاى ارايه سرويس توسط مشترک از جمله مزاياى پياده سازى شبکه هوشمند است .

مهمترين سرويس هاى که شبکه هوشمند ارايه مى کند عبارتنداز:

سرويس صندوق پستيVMS

اين سرويس قادر به ثبت پيام هاى تلفنى نمابر و ايميل براى مشترکين است . از اين سرويس به عنوان تلفن مجازى نيز مى توان بهره گرفت.

سرويس مکالمات انبوه ( Mass calling service ( MSC

با استفاده از اين سرويس اپراتور شبکه مى تواند به طور موقت يک شماره تلفن را جهت استفاده کننده از سرويس اختصاص دهد و هر زمانى که يک مکالمه بااين شماره بر قرار شود ،استفاده کننده يک پيام را دريافت نموده تا نسبت به وارد کردن اعداد بيشترى جهت نشان دادن يک الويت يا تقدم اقدام نمايد.

سرويس نظر سنجى(Tlevoting ( VOT

اين سرويس يکى از سرويس هاى زير گروه سرويس مکالمه انبوه مى باشد که شامل سرويس VOTيا نظرسنجى تلفنى است. در اين نظرسنجى جواب سوال اهميت ندارد و فقط دادن راى و جمع آورى نظر مورد توجه است


سرويس کارت اعتبارى ياPrepaid card Service PCS

براى استفاده از اين سرويس ،بايد کارت هاى اعتبارى به مبلغ 20 هزارريال را از دفاتر امور مشترکين و خدمات ارتباطى يا بخش خصوصى تهيه کرد و سپس با يک تلفن عمولى (همگانى –ثابت )مى توان با هر نقطه از کشور يا خارج از کشور يا حتى داخل شهر تماس بر قرار نمود و هزينه تماس از کارت اعتبارى مربوطه کسر مى شود .پس از خريد کارت دو شماره شامل يک شماره 10 رقمى که شماره کارت است ويک شماره چهاررقمى که رمز عبور است روى کارت نوشته شده که براى برقرارى ارتباط مورد استفاده قرلر مى گيرد.

براى برقرارى ارتباط ابتدا بايستى شماره يا عدد 900 را روى هر نوع تلفن (همگانى يا ثابت )که کد ورودى به شبکه هوشمند مى باشد را شماره گيرى کرد سپس با توجه به تذکرات راهنما با انتخاب شماره يک (فارسى )2(انگليسى)3(عربى)زبان مورد نظر را انتخاب کرد. سپس شماره کارت مندج در کارت اعتبارى را وارد کرده و کليد پوند(#)و بعد از آن رمز عبور را وارد کرده و سپس کليد پوند (#)را فشار دهيد و در نهايت شماره مخاطب را وارد کرده و کليد پوند (#) را فشار دهيد.

سرويس شبکه خصوصى مجازى Virtual Private Network – VPN

با وجود شبکه هوشمند وبا استفاده از امکانات شبکه عمومى مى توان يک شبکه اختصاصى مجازى برقرار نمود .سرويس شبکه خصوصى مجازى براى يک شبکه اختصاصى براى شرکت ها يا سازمان هاى داراى واحدهاى گسترده در سطح شهر و شهرستان يا خارج از کشور مى شود .

سرويس تفکيک هزينه يا خدمات مشاورهاى PRM – Premium Rate Service

اين سرويس براى اپراتورها اين امکان را فراهم مى سازد که اطلا عات فروش و عرضه محصولات يا خدمات مشاوره اى خود را با يک روش اقتصادى ارايه نمايد .

سرويس مکالمه مجانى FPH – Free Phone

اين سرويس قابليت انعطاف در مسير يابى و شارژ معکوس را بر اساس شرايط مختلف مورد تقاضا ارايه مى دهد . در حقيقت مشترک اين سرويس مى پذيرد که هزينه مکالمات دريافتى به عهده او باشد و جهت هر گونه مکالمه شارژ گردد.پرداخت هزينه ارتباط توسط شرکت يا مشترک تلفن شونده با عث تشويق مشتريان در برقرار ارتباط و راه حلى براى توسعه شرکت يا سازما ن دارنده اين سرويس مى باشد.

منبع : بروشور آشنايى با شبکه ء هوشمند،شرکت مخابرات خراسان رضوى

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا