تکنولوژی

فايرفاکس سيزده ميليون بار دانلود شد

همكاران سيستم – همانطور كه ماه دسامبر رفته رفته به پايان مى‌رسد، گروهى كه برنامه‌ى كاربردى مرورگر وب فاير فاكس را ارايه كرده‌اند، مى‌توانند با رضايت و خشنودى به سال 2004 نگاه كنند. مرورگر فاير فاكس بيش از سيزده ميليون بار از زمان عرضه‌ى آن در ماه نوامبر تاكنون دانلود شده است.

يكى از مهم‌ترين و اصلى‌ترين دلايلى كه كاربران به اين مرورگر جديد روى مى‌آورند آن است كه دريافته‌اند كه Internet Explorer مايكروسافت پر از حفره‌هاى امنيتى است.

كسانى كه هدفشان نوشتن كدهاى مخرب است، مايلند به دنبال برنامه‌هايى روند كه بيشتر از ساير برنامه مورد استفاده قرار مى‌گيرند. زمانى كه فايرفاكس به عنوان هدفى ارزنده و با ارزش مشاهده گردد، حملات و تهديدها آغاز خواهند شد.

در حالى كه فاير فاكس به دليل كنترل‌هاى شديد سازمان‌ها بر روى برنامه‌هاى كاربردى كه كاربران نهايى از آن‌ها استفاده مى‌كنند، با مشكلاتى براى ورود و نفوذ به اين سازمان‌ها مواجه خواهد بود، تلاش و نيرويى كه اين مرورگر جديد براى ورود به بازار به كار مى‌برد، نتيجه و اثر مثبتى براى كاربران شركت‌ها خواهد داشت.

شايعات منتشر شده حاكى از آن است كه مايكروسافت از زمان ورود فاير فاكس به بازار، صد كارمند جديد براى گروه توليد و توسعه‌ى مرورگر Internet Explorer خود استخدام كرده است. اين احتمال وجود دارد كه مايكروسافت به علت رقابت و چشم و هم چشمى با فاير فاكس، اكثر ويژگى‌ها و قابليت‌هاى مفيد و سودمند اين مرورگر جديد را از جمله قابليت دارا بودن tab را در مرورگر Internet Explorer خود قرار دهد.

منبع : NewsFactor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا