تکنولوژی

بتاى تركيبى ناول، متشكل از لينوكس SuSE و NetWare

همكاران سيستم – ناول آزمايشى را بر روى سرور Open Enterprise خود آغاز كزده است. اين نرم‌افزار، ابزارهاى اختصاصى NetWare شركت را با سيستم عامل open-source لينوكس SuSE تركيب مى‌كند.

اواخر هفته‌ى گذشته، ناول بتايى عمومى براى سرور Open Enterprise را بر روى وب سايت شركت قرار داده است. اين شركت گفته است كه قصد دارد توليد اين محصول را تا ماه فوريه به پايان رساند.

ناول از زمان خريدارى لينوكس SuSE در نوامبر سال 2003، مشغول كار بر روى محصول تركيبى NetWare-Linux است. اين محصول جديد در مركز استراتژى شركت براى پشتيبانى و حفاظت همه جانبه از open-source و مدل‌هاى نرم‌افزار اختصاصى قرار دارد.

با كاهش پايگاه كاربران NetWare، ناول سرمايه گذارى‌هاى سنگينى را براى تقويت لينوكس انجام داده است كه در مقايسه با NetWare از پشتيبانى گسترده‌ترى برخوردار است. ناول همچنين محصولات open-source ديگرى چون نرم‌افزار دسك تاپ و ابزارهاى توليد را در دست دارد.

سرور Open Enterprise ناول به مشتريان فعلى امكان مى‌دهد تا شبكه‌اى تركيبى از سرورهاى NetWare و لينوكس SuSE را به كار گرفته و از ابزارهاى مديريتى مشترك استفاده كنند.

با استفاده از يكى از مؤلفه‌هاى اين محصول جديد كه Novell Nterprise Linux Services 1.0 نام دارد، شركت ناول عملكردهاى مشرك و معمول NetWare از جمله قابليت تبادل فايل و پرينت و برنامه‌هاى امنيتى را براى اجراى لينوكس SuSE باز نويسى كرده است.

اين بسته شامل هسته‌ى اصلى سيستم عامل NetWare و SuSE Linux Server 9 Enterprise Edition بوده كه مبتنى بر هسته‌ى اصلى لينوكس 2.6 است. اين بسته همچنين داراى نرم‌افزارى با قابليت بالا براى جلوگيرى از آسيب‌هاى وارده به سرو و ابزارهاى كارايى كاربران نهايى iFolder و Virtual Office است.

منبع : CNET News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا