تکنولوژی

آيا دامين سايت وب نوشت دزديده شده است ؟

آی تی ایران – سايت وب نوشت متعلق به محمد على ابطحى معاون سابق حقوقى رييس جمهور در حدود دو روز است که از کار افتاده اين در حالى است که شواهد کم و بيش نشان دهنده بروز مشکل در DNS هاى اين سايت است.

بنا بر گزارش آى تى ايران اين سايت از دو روز قبل در دسترس نيست اين مشکل مى تواند ناشى از بروز اشکال براى سرور نيز باشد اما نگاهى به مشخصات دامين اين سايت نشان مى دهد که دو روز قبل تغييراتى در مشخصات اين دامين انجام گرفته است.

نکته اى که شائبه و احتمال دزيده شدن دامين وب نوشت را مطرح مى کند تغيير ايميل ثبت کننده دامين است .

هم اکنون ايميل [email protected] به عنوان ثبت کننده دامين در whois سايت ثبت شده است اين در حالى است که ايميل تماس با اين شرکت در سايت و همچنين در whois آن [email protected] است .

اگر چنينى تغييرى صحت داشته باشد می تواند نشان دهنده اين موضوع باشد که کسانى با ايجاد يک دامين مشابه مثلا با بخش پشتيبانى شرکت آنلاينيک تماس گرفته و خواستار انتقال دامين به حساب خود شده اند. از آنجا که مسئولان آنلاينيک چندان دقتى براى چک کردن ايميل اصلى نمى کنند مشابهت ظاهرى ايميل باعث گول زدن آنها شده وتصور مى کنند صاحب اصلى دامين چنين تقاضايى از آنها کرده است.

گفتنى است نمونه چنين کلاهبردارى هاى در زمينه دامين هاى اينترنتى چندى قبل در مورد تعداد ديگرى از سايت هاى ايرانى با همين روش مشابه از طريق آنلاينيک اتفاق افتاده بود که با پيگيرى هاى متعدد و تماس با مسئولان آنلاينيک دامين ها به صاحبان آنها پس داده شدند.

گفتنى است شرکت آنلاينيک يکى از ضعيف ترين سرويس هاى دامين را ارايه مى دهد و صرفا به دليل چند دلار قيمت پايين تر بسيارى از سايت هاى ايرانى توسط اين سرويس دهنده ثبت شده اند.

عدم امنيت دامنه هاى اينترنتى که روى ديتابيس اين ثبت کننده دامين قرار دارند باعث شده است که بسياى از سايت هاى حرفه اى تقاضاى انتقال به ثبت کننده هاى ديگر را بدهند.

گفتنی است آی تی ايران تلاش می کند ضمن برقراری تماس با مسئولان ثبت کننده دامين و سايت وب نوشت صحت و سقم موضوع را از آن طريق جوياشود .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا