تکنولوژی

نتايج سفر به ايرلند چه بود؟

نام نویسنده: شهرام شريف

ابراراقتصادی – موضوع سفر هيات بلندپايه انفورماتيکى کشورمان به ايرلند که هفته گذشته اتفاق افتاد با کمترين بازتاب خبرى رسانه اى روبه رو شد.

هياتى که در راس آن دبيرشوراى عالى اطلاع رسانى و چندين مقام دولتى ديگر مرتبط با فناورى اطلاعات و همچنين اعضاى هيات مديره انجمن شرکت هاى انفورماتيک و شرکت هاى بزرگ و کوچک کامپيوترى در آن حضور داشته اند و آنچنان که جسته و گريخته از گوشه و کنار شنيده شد ظاهرا قرار بود بحث هاى مفصلى را نيز در ديدار با مقامات دولتى و خصوصى ايرلند انجام دهند.

صرف نظر از اين که ايرلند سومين قطب نرم افزارى جهان و اولين در اروپاست و هر گونه تعامل دولتى و خصوصى با آن يک خبر ويژه و مهم در عرصه رو به رشد فناورى اطلاعات در کشور به شمار مى آيد بد نيست به اين موضوع نسبتا معمول در اين حوزه اشاره کنيم که متاسفانه نگاه اطلاع رسانى در اين زمينه بين مديران دولتى و خصوصى ما يا وجود ندارد و يا بسيار گمرنگ است .

نمونه آن همين بحث سفر به ايرلند است که حاصل خبرى اين هيات چند ده نفرى ( حتى تعداد دقيق اعضاى آن نيز اعلام نشد) تنها در حد يکى دو خبر کوتاه در يکى از رسانه هاست . مشخص است که در چنين سکوت خبرى نه از مفاد مذاکرات به عمل آمده در اين سفر خبرى هست و نه نتايج احتمالى حاصل از آينده همکارى هاى فيمابين.

واقعيت آن است که چنين سفرهاى بى سروصدايى در طول سال در اين صنف زياد رخ مى دهد و متاسفانه اغلب آنها بدون اطلاع رسانى تنها با گذشت چند هفته به فراموشى سپرده مى شوند و عملا نه کسى نتايج آن را پيگيرى مى کند و نه بحث هاى مرتبط به آن به سطح رسانه ها کشيده مى شود.

هر چند نقطه ضعف کهنه عدم اطلاع رسانى دقيق در اين حوزه همچنان از سوى نهادهاى دولتى ادامه دارد و شايد بيشتر سماجت خبرنگاران است که برخى بخش هاى دولتى را به پاسخ گويى واداشته اما بايد از آن دسته از بخش هاى خصوصى که خود ثمره اطلاع رسانى موثر را در رويدادهاى آى تى کشور تجربه کرده اند اين پرسش را مطرح کرد که چرا به موضوع اطلاع رسانى همچنان بى توجه اند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا