تکنولوژی

زيمنس مدعى ابداع سريع ترين شبکه بى سيم شد

کامتونت – ، شرکت آلمانى زيمنس ادعا ميکند که در اتصال بيسيم با رسيدن به گيگابيت، سريعترين شبکه بيسيم را در اختيار دارد.

اين خبر ميگويد که عملکرد سرعت 1 گيگابيت در ثانيه يعنى 20 بار سريعتر از g802.11 ، در آزمايشگاههاى مونيخ بدست آمده است که به کمک تکنيکهاى جديد OFDM و تکنولوژى آنتن MIMO يا Multi-in,Multi-out کسب شده است.

قبلا در ماه سپتامبر، نمايش مشابه اى اما بدون MIMO در حد سرعت 360 مگابيت در ثانيه ترتيب داده شده بود. در نمايش فوق، سيستم با کار در باند 5 گيگاهرتز و بهره گيرى از پهناى باند 100 مگاهرتز به سه برابر پهناى باند کانال g802.11 رسيد.

کريستوف کاستليز، رئيس بخش شبکه هاى موبايل مخابرات زيمنس ميگويد: با سيستمهاى عملى ما، ميتوانيم نشان دهيم که آنتنهاى هوشمند با ترکيب OFDM، چه قدرتى دارند. بدين ترتيب، امروز توانسته ايم ماجول اصلى آينده مخابرات موبايل را تهيه کنيم.

سيستمهاى MIMO ميتواند throughput را با ايجاد کانالهاى چند گانه قابل تشخيص با تاخيرهاى زمانى متفاوت مابين آنتنهاى مختلف بالا برد.. سيستم زيمنس از سه عدد براى ارسال و چهار عدد براى دريافت استفاده ميکند.

هر چند که سيستمهاى MIMO چند سال است که در آزمايشگاه بخوبى جواب ميدهد اما به علت نياز به محاسبات سطح بالا، استفاده از آن در محيطهاى تجارى با محدوديت روبرو بوده است. زيمنس ميگويد که اين محاسبات را به کمک الگوريتمهاى بهتر، کاهش داده است. از طرف ديگر OFDM يا Orthogonal Frequency Division multiplexing در حال حاضر در راديوهاى ديجيتال و ارسال تلويزيون و ADSL مصرف ميشود و انتظار ميرود حداقل به بخشى از يک استاندارد “باند فوق پهن” درآيد.

شرکت ميگويد انتظار ندارد که تا سال 2015 اين تکنولوژى به بازار عرضه شود زيرا نياز يوزرها براى پهناى باند با فاکتور 10 افزايش مييابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا