تکنولوژی

شارع ۲ يک ماه ديگر راه اندازی می شود

ایسنا – طرح Hosting داخلى و در حقيقت همان شارع 2 تا يك ماه آينده راه‌اندازى شده و به بهره‌بردارى مى‌رسد، اين طرح آزمايشى است و در واقع يك پايلوت محسوب مى‌شود.

”مهندس رضا رشيدي” مديرعامل شركت ارتباطات داده‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ى طرح ايجاد Hosting در داخل كشور، گفت: E-mail داخلى يكى از سرويس‌هايى است كه اين طرح ارايه مى‌دهد كه به دو زبان فارسى و انگليسى است و براى اين طرح با صدا و سيما مذاكراتى را انجام داديم تا بتوانيم فيلم و سريال و ديگر امكانات را از طريق Server بر روى آن قرار دهيم و در حقيقت آرشيو صدا و سيما يك سرور را در اختيار شارع 2 قرار داده است.

وى، خاطرنشان كرد: مردم براى اتصال به اين شبكه و ديدن محتواى فيلم و سريال‌ها به يك پهناى باند 300 كيلوبيتى نياز دارند كه اين نياز از طريق ADSLهاى بخش خصوصى تامين مى‌شود.

مديرعامل شركت ارتباطات ديتا، هم‌چنين از افزايش ارتباطات از طريق فيبرنورى به شبكه‌هاى بين‌المللى خبر داد و افزود: در حال حاضر 2 لينك از طريق فيبرنورى داريم كه هر كدام 155 مگابيت ظرفيت دارد؛ به اين معنى كه در هر لينك 155 مگابيت دريافت و 155 مگابيت هم ارسال داريم كه تا يك ماه آينده يك لينك فيبرنورى (stn1) را به اين تعداد اضافه خواهيم كرد.

وى، ادامه داد: اين لينك در حقيقت براى اتصال به اينترنت است و 3 لينك ديگر را نيز از طريق فيبرنورى و به درخواست مركز فيزيك نظرى ارايه خواهيم داد.

رشيدى، در ادامه با اشاره به اين‌كه در حال حاضر ارتباطاتمان از طريق فيبرنورى به شبكه‌ى جهانى اينترنت از مسير جاسك و فجيره است، اظهار داشت: تا يك ماه آينده اين ارتباط را از طريق مرز بازرگان هم برقرار مى‌كنيم و پيش‌بينى ما اين است كه تا پايان برنامه‌ى 5 ساله‌ى چهارم به پهناى باندى در حدود 80 تا 100 گيگابيت نياز داشته باشيم.

وى ادامه داد: در حال حاضر مجموع پهناى باند ما و ICPها، يك گيگابيت است كه اين ظرفيت را تا پايان برنامه‌ى 5 ساله‌ى چهارم بايد 80 تا 100 برابر افزايش دهيم؛ چون با توجه به گسترش سرويس‌هايى كه با استفاده از فناورى اطلاعات ارايه مى‌شود به اين پهناى باند نياز خواهيم داشت.

رشيدى در ادامه خاطرنشان كرد: فناورى و پيشرفت تكنولوژى امكان اين افزايش را به ما مى‌دهد؛ چون در حال حاضر بر روى دو شهر فيبرنورى ظرفيت 320 گيگابيتى امكان دارد، بنابراين مشكلى در افزايش پهناى باند به ميزان مورد نياز نداريم.

رشيدى، در پايان از اعلام شدن فراخوان ايجاد Data Center داخلى (IDC) خبر داد و افزود: طى دو هفته‌ى آينده اين فراخوان اعلام مى‌شود كه قرار است اين طرح به شركت‌هاى خصوصى واگذار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا