تکنولوژی

ارائه تجربيات يک کارآفرين موفق در مراسم اختتاميه مسابقات acm

آی تی ايران – همزمان با برگزارى مراسم اختتاميه مسابقات acm ،در بخشى از مراسم ، از رييس هيات مديره‌ گروه شركت‌هاى همكاران سيستم دعوت شده بود تا به سخنرانى درباره‌ «تجربه‌ى كارآفرينى در همكاران سيستم» بپردازد.

محمود نظارى در اين مراسم، به تشريح چگونگى آغاز به كار همكاران سيستم و نقاط قوتى كه موجب رشد و توسعه‌ اين مجموعه شده است پرداخت.

وى با اشاره به وجود 550 نفر نيروى انسانى متخصص در گروه شرکت هاى همکاران سيستم که در قالب 25 شرکت مجزا در 14 استان کشور حضور فيزيکى دارند، بيان داشت: 30 تا 40 نفر از اعضاى شرکت، اکنون جزء سهامداران اصلى شرکت هستند و با عرضه شدن سهام شرکت در بورس، بسيارى از اعضاء شرکت به سهامداران خواهند پيوست. چراکه يکى از رموز موفقيت نزديک شدن به نيروى انسانى و دخيل کردن آنها با امور شرکت و يا سازمان است.

وى گفت:در مقطعى فکر مى کرديم تنها ارائه محصول خوب، يک پاسخ است. در حاليکه ارائه محصول به همراه خدمات يک پاسخ ملوب محسوب مى شود. چه بسا همواره انجام2 کار در سطح ملى دشوار است. يکى تاسيس شرکت و ديگرى توليد محصول است، اما جالب آنکه در کشورمان همگان به راحتى و بدون توجه به کيفيت به آن دست ميزنند.

وى با اشاره به استفاده از مدل هاى کسب و کار که همواره سرلوحه کار شرکت بوده است، بيان داشت: اکنون در سطح تهران شرکت اقدام به فروش مستقيم محصولات خود نمى پردازد.بلکه 14 شرکتى که از بدنه اصلى شرکت تشکيل شده و بصورت مجزا فعاليت مى کنند، اين مسووليت را به عهده گرفته اند. به دنبال اين مساله در بازار فردى حرف اول را ميزند که مردم به حرف آن توجه داشته باشند ، نه آنکه پول بيشترى داشته و در مقطعى از زمان فروش خوبى داشته باشد.

وى يادآور شد:از ديد بين الملل، ايران و شرکت هاى ايرانى براى مشارکت در خارج از کشور مورد توجه نيستند که دلايل آن به وضعيت کپى رايت در کشور و نبود تصوير درستى از فعاليت شرکتها در ايران باز ميگردد.

وى در پايان تصريح کرد: قطعا اين وضعيت با همت همگان به خصوص دانشجويان بدين ترتيب نخواهد ماند. همانطور که وضعيت توسعه و کاربرد اينترنت نسبت به 5 سال گذشته تغيير پيدا کره است.

گفتنى است در مسابقات برنامه نويسى acm كه از روز چهارشنبه يازدهم آذرماه با حضور 80 تيم از ايران و با حمايت شوراى عالى اطلاع رسانى، مرکز صنايع نوين، شوراى عالى انورماتيک،وزارت بازرگانى، همکاران سيستم، سامسونگ، پارس آنلاين و خدمات انفورماتيك در دانشگاه صنعتى شريف برگزار شده بود، تيم The Stupendous از دانشگاه صنعتى شريف و تيم Sekallepuk از دانشگاه اميركبير مجوز حضور در بيست و نهمين دوره از مسابقات بين‌المللى برنامه‌سازى دانجشويى acm كه سال 2005 در شهر شانگهاى چين برگزار مى‌شود را كسب كردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا