تکنولوژی

پرفسور يحيی کمالی پور: جامعه اطلاعاتی از ابزارهای اصلی آگاهی رسانی حميت می کند

ایسنا – پرفسور يحيى كمالى پور گفت: بايد در جامعه‌ى اطلاعاتى، نظامى دموكراتيك و كارآمد از لحاظ سياسى توسط رسانه پايه گذارى شده و نوعى نظام اطلاع رسانى دموكراتيك در اطلاع عموم مردم قرار گيرد.

“پرفسور يحيى كمالى پور“ در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس جامعه‌ى اطلاعاتى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: از طرف ديگر همان طورى كه يك سيستم مردم سالار اقتضاء مى‌كند مردم حق دارند كه به تحصيلات و آگاهى‌هايى دست يابى داشته باشند كه آن‌ها را از وقايع و رويدادهاى داخلى و بين المللى آگاه كند.

سردبير مجله‌ى global media افزود: جامعه‌ى اطلاعاتى به طور آشكار و واضح از ابزارهاى اصلى و اساسى آگاهى رسانى در عرصه‌هاى سياسى، اجتماعى و تمامى عرصه‌هاى زندگى بشرى حمايت مى‌كند. همچنين چنين جامعه‌يى از كليه‌ى مجراها و كانالايى كه به نوعى بتوانند مردم را هر چه بيشتر و سريعتر از اتفاقات محيط اطراف مطلع كند استقبال مى‌كند.

عضو هيات علمى دانشگاه پردوى آمريكا افزود: در يك روند دموكراتيك مردم رهبران خود را به وسيله‌ى اطلاعاتى پويا، زنده و صحيح انتخاب مى‌كنند، از اين رو اطلاعات و ارتباطات نقشى كليدى واساسى در زندگى مردم حتى تصميمات سياسى ايفا مى‌كند.

پروفسور كمالى پور، داشتن جامعه‌يى آگاه و مطلع، داشتن رسانه‌اى مسؤول و جامعه مدار، داشتن نظامى اقتصادى، اجتماعى و سياسى كه بر اساس معيارهاى بين‌المللى بنا شده باشد و تضمينى براى رفتارهاى اجتماعى را از شاخصه‌هاى جامعه‌ى دموكراتيك اطلاعاتى عنوان كرده و افزود: دولت نيز بايد تلاش كنند به معيارهاى اطلاع رسانى مردم وآگاه كردن آن‌ها به نحو مطلوب در جامعه‌ى اطلاعاتى دست يابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا