تکنولوژی

مدير کل اتحاديه جهانی مخابرات به ايران آمد

ایسنا – ايران مى‌تواند پل پيوند ارتباطات و مخابرات كشورهاى آسياى شرقى و هند به كشورهاى عربى باشد و در اين زمينه نقش اساسى را ايفا كند.
به گزارش سرويس ارتباطات ايسنا، «يوشيو اوتسومى» دبيركل اتحاديه‌ى جهانى مخابرات در ديدار با «سيد احمد معتمدى» وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات در تهران با اعلام اين مطلب، گفت: ايران اهميت راهبرى (استراتژيك)، در منطقه دارد و با اين مركزيت مى‌تواند مانند پل پيوند ميان كشورهاى منطقه عمل كند.
روابط عمومى وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات، گزارش مى‌دد: دبيركل اتحاديه‌ى جهانى مخابرات، با اشاره به نزديكى فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در اين منطقه، گفت: همكارى‌هاى منطقه‌يى هميشه كارآمدتر و موثرتر از ساير همكارى‌هاست و ايران در قلب منطقه مى‌تواند نقش خوبى را ايفا كند.
وى، با اشاره به پيشرفت‌هاى ارتباطى كشورمان و قرار داشتن در قلب منطقه‌ى آسيا و خاورميانه، از بررسى احتمال تاسيس دفتر منطقه‌يى اتحاديه‌ى جهانى مخابرات در تهران خبر داد.
دبيركل اتحاديه‌ى جهانى مخابرات همچنين خواستار گسترش همكارى‌هاى ايران با اين اتحاديه در زمينه‌ى فعاليت‌هاى مرتبط شد.
در اين ديدار، «سيد احمد معتمدى» وزير ارتباطات و فناورى نيز با تاكيد بر نقش ايران در منطقه، گفت: ايران در صورت همكارى اتحاديه‌ى جهانى مخابرات مى‌تواند يك مركز آموزش در منطقه تاسيس كند.
وى، با اشاره به پهناورى ايران و همسايگان زياد آن، گفت: با توجه به وضعيت خاص اين كشورها، ايران با همكارى اتحاديه‌ى جهانى مخابرات مى‌تواند كمك خوبى را به اين كشورها انجام دهد، چون در اين زمينه درخواست‌هاى زيادى از سوى كشورهاى آسياى ميانه، افغانستان و عراق ارايه شده است.
معتمدى، گفت: در حال حاضر يك طرح با هزينه‌ى ‌٤ ميليون دلار و با همكارى اتحاديه‌ى جهانى مخابرات براى آموزش متخصصان مخابرات و ارتباطات افغانستان در دست اجراس.
معتمدى، در مورد وضعيت فعلى ارتباطات كشور، گفت: در حال حاضر ‌٥/١٥ ميليون تلفن ثابت در كشور با ضريب نفوذ ‌٥/٢٣ درصد داير است كه بيش از ‌٤٥ درصد اين توسعه در ‌٤ سال گذشته صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا