تکنولوژی

بزرگترين كارخانه‌ى توليد CD و DVD خام خاورميانه در ايران افتتاح شد

ایسنا – با راه‌اندازى اين كارخانه كه بزرگترين كارخانه‌ى توليد CD و DVD خام خاورميانه است و با همكارى شركت‌هاى معتبر بين المللى است، ايران پس از تايوان به بزرگترين قطب توليد CD و DVD خام در جهان تبديل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات ايسنا، در مراسم افتتاحيه‌ى بزرگترين كارخانه‌ى توليد CD و DVD خام خاورميانه در تاكستان قزوين، ”مهندس محمد حسين طاهري” مديرعامل شركت توليد ديسك‌هاى نور ايران، گفت: با راه‌اندازى اين كارخانه و با همكارى شركت‌هاى معتبر بين المللى، ايران پس از تايوان به بزرگترين قطب CD و DVD خام در جهان تبديل خواهد شد.

وى، با بيان اين كه ظرفيت توليد اين كارخانه تا پايان فاز ‌٣ به بيش از ‌١٠ برابر مصرف داخل كشور خواهد رسيد، اظهار داشت: با قرارداد منعقده، ‌٩٠ درصد از توليدات اين كارخانه توسط بزرگترين توزيع كنندگان CD و DVD خام جهان از جمله شركت‌هاى سامسونگ و فيليپين به كشورهاى جهان صادر خواهد شد.

وى، گفت: با تكميل فاز سوم اين كارخانه سالانه از خروج بيش از ‌١٥٠ ميليون دلار ارز جلوگيرى شده و از محل صادرات حدود نيم ميليارد دلار ار نصيب كشور خواهد شد.

طاهرى، افزود: اين براى اولين بار در تاريخ صنعت كشور است كه يك محصول صنعتى با فناورى بسيار حساس و پيچيدگى بالا به سفارش شركت‌هاى صاحب نام بين المللى در ايران توليد و به بازارهاى جهانى عرضه مى‌شود.

وى ادامه داد: با تكميل اين كارخانه و همكارى مناسب مسؤولان و دست‌اندركاران استان قزوين حدود ‌٢ هزار فرصت شغلى در اين استان ايجاد خواهد شد.

مديرعامل شركت توليد ديسك‌هاى نورى ايران، اعلام كرد: براى نخستين بار كليه‌ى عمليات طراحى و اجراى اين پروژه توسط گروه مهندسين شركت توليد ديسك‌هاى نورى در ايران انجام شده كه تماما از كارشناسان داخلى مى‌باشند.

وى، گفت: اين گروه توانسته‌اند كارخانه‌اى به مساحت ‌١٥ هزار متر مربع را طى مدت ‌٥/٢ ماهه به صورت شبانه روزى به اتمام رسانند كه ركوردى كم نظير در زمينه‌ى ساخت كارخانه‌هاى صنعتى در كشور است.

وى، با اشاره به اينكه فضاهاى خاص و تخصصى توليد اين كارخانه توسط برترين كارشناسان اروپايى و با همكارى متخصصان داخلى طراحى و اجرا شده است، گفت: بعلاوه توليد CD و DVD خام در زمان راه‌اندازى كارخانه‌، تحت امتياز كارشناسان آلمانى انجام مى‌پذيرد و در اين راستا تيم متشكل از متخصصان آلمانى تا پايان راه‌انداى فاز دوم اين كارخانه بر كيفيت محصولات توليدى و انتقال كام فناورى توليد به كشور ايران نظارت مستقيم مى‌كند.

وى، در پايان گفت: شايان ذكر است اين كارخانه پس از طى ‌٣ ماه توليد آزمايشى هم اكنون به توليد انبوه رسيده و از بعد كيفيت محصول در مقايسه با ساير مارك‌هاى بين المللى مقام اول را در بهترين آزمايشگاه‌هاى بين المللى كنترل كيفيت CD و DVD خام به دست آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا