تکنولوژی

از اول مرداد ماه، دامنه‌ى ir توسط كارگزاران فروخته مى‌شود

ایسنا – مسؤول ثبت دامنه‌ى ir پژوهشگاه دانش‌هاى بنيادى، گفت: از اول مرداد ماه، دامنه‌ى ir توسط كارگزاران فروخته و ثبت خواهد شد.

”شهشهاني” مسؤول ثبت دامنه‌ى ir در پژوهشگاه دانش‌هاى بنيادى در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: در آستانه‌ى تحول بزرگى هستيم، زيرا تا قبل از مردادماه فروش دامنه‌هاى ir، مستقيما از طرف خود ما انجام مى‌گرفت اما به دنبال برگزارى كارگاهى كه در تيرماه برگزار شد، مقرر شد تا از اول مرداد ماه دامنه‌ى ir توسط كارگزاران انجام شود.

وى، ادامه داد: مقررات و توضيحات لازمه‌ در اين رابطه در اختيار آن‌ها قرار گرفته و آن‌ها طبق جداول موجود و به نسب پولى كه واريز خواهند كرد، دامنه‌ها را به فروش خواهند رساند.
وى، ياد آور شد: اين قرارداد هفته‌ى آينده در اختيار آن‌ها قرار خواهد گرفت و از آن پس، آن‌ها با قيمتى ارزانتر از قيمتى كه ما ثبت مى‌كنيم، ثبت خواهند كرد و راه توسعه‌ى دامنه‌ها اين است كه در يك جا متمركز نباشند.

وى، افزود: كارگزاران ملزم به رعايت مواردى هستند كه قرارداد ذكر شده و بايد ضوابط را رعايت كنند و تخلفات احتمالى جريمه خواهد داشت و ما مرتب آن را چك خواهيم كرد.

وى، يادآور شد: در اوايل كار كه وضعيت اينترنت زياد در كشور مشخص نبود، خود ما اكراه داشتيم كه دامنه‌هاى يادى عرضه كنيم به طورى كه تا 3 سال پيش تنها 700 دامنه‌ى ثبت شده بود كه بيشتر از طرف دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالى و سازمان‌هاى دولتى بوده و حضور بخش خصوصى خيلى كم بود، اما پس از آن كه اين وضعيت بهتر شد تا اوايل ديماه پارسال، تعداد آن‌ها به حدود 3500 دامنه رسيد و در حال حاضر بيشتر ثبت‌كنندگان از بخش خصوصى هستند و تاكنون، 8 هزار و 500 سايت با دامنه‌ى ir به ثبت رسيده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا