تکنولوژی

تا سال 2008 ، بيست و نه درصد Server هاى جهان لينوكسى خواهند بود

همکاران سیستم – بر اساس تخمين‌هاى منتشر شده از سوى سازمان پژوهشى IDC، تا سال 2008، 29 درصد Server هاى جهان، سيستم عامل لينوكس خواهند داشت، در حالى كه سال گذشته، 12 درصد Server ها، از اين سيستم عامل استفاده مى‌كرده اند. بدين ترتيب، لينوكس از 8/60 ميليارد دلار ارزش بازار، 7/9 ميليارد دلار را از آن خود خواهد ساخت.

بر اساس پيش بينى يادشده، ويندوز، 7/22 ميليارد دلار را به دست خواهد آورد و از اين پيش بينى‌ها مى‌توان به رشد نفود لينوكس در بازار طى سال‌هاى آينده پى برد.

در حقيقت، حضور لينوكس در بازار بلندمدت احساس مى‌شود. چه آن كه Sun به تازگى اعلام كرده است كه قصد دارد نسخه‌اى از سيستم عامل Solaris را براى رقابت كارآتر با Server هاى لينوكس، به بازار عرضه كند.

IDC پيش بيى مى‌كند بازار جهانى براى سخت افزار Server با رشد سالانه‌ى 8/3 درصدى در پنج سال آينده از 53 ميليارد دلار در سال 2004 به 8/60 ميليارد دلار در سال 2008 خواهد رسيد. اين رشد، در مناطق اروپاى مركزى و شرقى و آسياى آرام تا 5/6 درصد خواهد بود.

بر اساس گزارش IDC ، اگر سهم بازار بر اساس دلارهاى خرج شده محاسبه گردد، 37 درصد بازار Server به ويندوز تعلق خواهد داشت و اگر بر حسب تعداد Server ها محاسبه صورت گيرد، 60 درصد Server ها متعلق به بازار ويندوز خواهند بود.

منبع : IDG News Service

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا