تکنولوژی

مبارزه مخابرات با اشتغال جوانان!

تهران، خبرگزارى سينا- مدير سايت آي. تى ايران گفت: در صورت تداوم تعطيلى مراکز خدمات اينترنتى، نمى توان آينده اى براى اشتغال جوانان در اين رشته ترسيم کرد.
“شهرام شريف” در گفت و گو با خبرنگار اقتصادى سينا افزود: صنعت آي. تى با لحظه ها سر و کار دارد و اگر وقفه اى کوتاه در کار خدمت رسانى اين صنعت ايجاد شود، خسارتى جبران ناپذير به دنبال خواهد داشت.
وى با تاکيد بر لزوم فعاليت دايمى مراکز خدمات اينترنتى تصريح کرد: در صورتى که آي. اس. پى ها نتوانند اعتماد مشتريان خود را جلب کنند، سرمايه گذارى آنها فاقد ارزش است.
اين روزنامه نگار که معتقد است “مجازات جرايم اينترنتى جريمه نقدى است” مى افزايد: تعطيلى و پلمپ اين مراکز در حقيقت نوعى اعدام پيش از محاکمه است.
شريف تاکيد کرد: با قطع سرويس دهى يک مرکز آي. اس. پى بايد براى احياى اين مراکز، هزينه زيادى پرداخته و زمان بيشترى را طى کرد.
شريف با اشاره به زمان آغاز فعاليت مراکز خدمات اينترنتى،
اظهار داشت: توسعه آي. اس. پى ها و فراهم شدن زمينه رقابت اين مراکز با موسسه هاى دولتى، باعث کاهش هزينه و رويکرد مردم به اين مراکز شد.
وى اضافه کرد: اگر امروز شرکت مخابرات با افتخار مى گويد متولى اينترنت است و مسووليت خدمت رسانى به کاربران
ميليونى دارد، اين موقعيت را مديون بخش خصوصى است.
مدير سايت آي. تى ايران در ادامه با اشاره به حمله به مراکز آي. اس. پى براى تعطيلى اين مراکز گفت که اين اقدامات با استفاده از اهرم قدرت مخابرات انجام شده است.
شريف ادامه داد: اکثريت صاحبان مراکز خدمات اينترنتى داراى تحصيات عاليه بوده و براى توسعه صنعت آي. تى در کشور سرمايه گذارى کرده اند.
وى افزود: اکنون آنها با مقايسه فضاى آزاد براى کار در خارج از کشور و فضاى بسته ايران، ترجيح مى دهند کشور را ترک کرده و تحت حمايت دولت هاى توسعه گرا در کشورهاى ديگر فعاليت کرده و درآمد بيشترى نيز کسب کنند.
اين روزنامه نگار ادامه داد: سهل انگارى در بخش خصوصى در نتيجه بى اعتنايى و بى اعتمادى به مراکز آي. اس. پى به نفع شرکت هاى بزرگ تمام شده و وضعيت تازه اى در اين عرصه به وجود آمده است.
شريف گفت: جوانان با سرمايه گذارى در اين بخش به کلاس هايى مى روند که اين دانش را به آنها مى آموزد، اما پس از رسيدن به مدارج عاليه براى انجام کار به کشورهاى ديگر مى روند.
به گفته وى در حال حاضر بيش از 50 درصد از ايرانيانى که براى گسترش صنعت آي. تى سرمايه گذارى کرده اند، مقيم بسيارى از کشورهاى اروپايى و حاشيه خليج فارس هستند.
شريف با تاکيد بر افزايش ميزان ريسک سرمايه گذارى در صنعت آي. تى به دليل تعطيلى يک شبه 200 مرکز اينترنتى تصريح کرد: سرمايه گذارانى که به دنبال امنيت سرمايه گذارى هستند، سرمايه هاى خود را براى بخش هاى ساخت و ساز و غير تکنولوژيک نهادينه مى کنند.
وى علت اصلى تعطيلى مراکز خدمات اينترنتى را “دغدغه هاى اقتصادى شرکت مخابرات” دانست و گفت: شرکت مخابرات ايران با استفاده از نگرش امنيتى به دنبال جبران کسرى درآمدهاى خود است ، اما اين اقدام به بهاى از دست رفتن اعتبار و تحميل هزينه هاى بيشتر به کشور صورت گرفته است.
مدير سايت آي. تى ايران در بخش ديگرى از گفت وگو به برسى نقش صنعت آي. تى در اقتصاد کشور پرداخت و اظهار داشت: بايد ساختمان يک صنعت در کشور شکل بگيرد و بعد انتظار سودآورى داشت.
شريف با تاکيد بر گريز ناپذير بودن توسعه صنعت آي. تى در کشور افزود: در برنامه پنج ساله توسعه کشور بر توسعه دانايى محور تاکيد شده است و در آينده نمى توان اقتصاد، تجارت، فعاليت هاى بانکى و آموزش را از تکنولوژى جدا کرد.
وى ادامه داد: براى جذب درآمد ارزى و سرمايه به يک صنعت بايد زير ساخت هاى صنعتى تامين شود. در غير اين صورت مجبوريم از موجى که در جهان حاشيه ما در حرکت است عقب بمانيم و در اين مسير فرصت ها قابل تجديد نيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا