تکنولوژی

امتحان آنلاين در مدارس

همکاران سيستم – به زودى مدارس انگلستان و ولز مى‌توانند کار كلاسى دانش آموزان خود را به صورت الکترونيکى به دايره‌ى امتحانات ارسال کنند.
اكنون مراکز امتحانى مى‌بايد روش پاسخ به سئوالات را بر روى کاغذ داشته باشند تا به دست ممتحنين متعادل سازى شود.
در اين روزها امتحان گيرندگان در Edexcel, OCR, AQA و WJEC درباره ى راه‌هاى پاسخ گويى به سئوالات از طريق اينترنت به توافق رسيده اند.
گفتنى آن‌كه مدارس کار و دانش از اين که وقت خود را صرف چاپ کردن سئوالات امتحانى که به صورت الکترونيکى تغيير داده شده است، كرده‌اند، بسيار شاكى هستند.
ناتان جنکينز مدير فن آورى در کالج John Cabot City Technology در بريستول گفته است شاگردان وى نتايج كارهاى كلاسى GCSE و A-level را به صورت الکترونيکى به او ارسال كرده‌اند.
او هم‌چنين افزوده است كه شاگردانش کارهاى خود را از طريق پست الکترونيک مى‌فرستند و او در اينترنت به نها نمره مى‌دهد، بنابراين در اين ميان هيچ کاغذى رد و بدل نمى‌شود.
آقاى جنکينز گفته است هنگامى که يک نمونه سئوال را براى هماهنگى و متعادل كردن سوال‌ها به دايره‌ى امتحان مى فرستيم، ناگزير است كه همه‌ى آنها را روى ورق‌هاى A3 چاپ کرده و سپس آنها را براى پست کردن بسته بندى کند.
منظور از متعادل سازى سوال‌ها بررسى يك نمونه از سولات امتحان است كه پس از انجام آن معلوم مى‌شود مدارس نمره‌هاى خوبى بدست مى‌آورند يا نه.در اين روش مدارس در يک پيش آزمون AQA شرکت مى کنند و کارهاى شاگردان را برروى يک سيدى رام ارسال خواهند كرد.
يک سخن‌گوى AQA گفته است سه دايره‌ِ امتحانى انگليسى و دايره‌ى امتحانى Welsh WJEC ، همگى امسال درباره ى طرح‌هاى راه‌هاى معتادل سازى و انتقال فناورى الکترونيکى فکر مى‌کنند.

فن آورى پيشرفته:
آنها در پاييز براى پايه ريزى کردن اين موضوع که چگونه فرآيند جديد مى‌تواند براى مراکزى که از طريق اينترنت عمل مى‌کنند انجام شود، با مسئول امور تحصيلات و معلومات ملاقاتى داشته‌اند.
سخن گوى AQA در اين باره بيان كرده است كه هم‌اكنون فن آورى در دسترس است و برخى مراكز براى ادامه دادن اين كار بسيار مشتاق هستند. پرسشى هميشه باقى است، همانطور كه در باره‌ِ هر چيز جديدى سوال وجود دارد، و آن اين است كه چگونه اين طرح با متحان گرفتن و در كنار آن متعادل سازى كنار خواهد آمد.
رييس John Cabot CTC ديويد کارتر گفته است اين مسئله هميشه مورد توجه بوده است که تحصيلات همواره بر نوع مهارت‌هاى استفاده شده در بازار کار جهانى تاثير مى‌گذارد.
آقاى کارتر در اين باره گفته است در اغلب موارد سيستم آموزش از پيشرفت‌هاى مدرن به دور بوده و جوانان را از شغل آينده‌شان عقب نگه داشته است. اين فرهنگى است که به تنزل فکرى مدارس مى انجامد. اين نوع از آموزش تنها به بيست سال پيش تعلق نداشته بلکه هم اکنون هم وجود دارد.
مدير سيايت ارزيابى در QCA، مارتين ريپلى، به مورد نياز بودن روز آمد کردن روش اجراى امتحانات ب فن آورى مدرن، اشاره كرده است.
تيم اعطاى جوايز بيشتر راغب به اعطاى الکترونيکى جوايز هستند. اما از ديدگاه ما اين اتفاق مکرر صورت نمى‌گيرد و رضايت بخش نيست.
آقاى ريپلى بيان کرده است QCA در نظر دارد که تمامى سئوالات امتحانى درخواستى که به صورت الکترونيکى تا پنج سال آينده ارايه مى شود را مورد بررسى قرار دهد.
مسولان QCA گفته‌اند تمامى آزمون هاى مدارس که براى بچه‌هاى سنين هفت، يازده و چهارده سال به کار مى‌رود بايستى در پنج سال آينده بر روى رايانه‌ها موجود باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا