تکنولوژی

پارسيک دوباره به راه افتاد

بخش خبر آى تى ايران – سايت جست و جوگر پارسيک که در ايام عيد به دلايل نامعلومى از کار افتاده بود بار ديگر فعاليت خود را آغاز کرد.
عليرضا شيرازى مدير اين سايت در يادداشتى درباره اين وقفه مى نويسد: داستان غم انگيزى است. سايت پارسيک بدترين ايام خود را سپرى کرد.تغيير IP و عدم هماهنگى و بى مبالاتى عده اى باعث از کار افتادن سايت پارسيک شد.شرکت سايرويس هاستيگ که توسط دو برادر ايرانى در کانادا تاسيس شده است و بصورت محدود به ارائه سرورهاى اختصاصى وب و خدمات مرتبط با آن مشغول است.اقدام به تغيير آى پى سرورهاى خود کرد.
به برخى شرکتها و مشتريان آنها در ايران اطلاع داده شده بود اما از قرار هرگر ايميلى به مدير شرکتى که مديريت سرور ميزبان پارسيک و چند صد سايت ديگر را دارد نرسيده بود.اين تغييرات در بدترين ايام سال يعنى ايام نوروز اتفاق افتاد در شرايطى که معمولا شرکتها تعطيل يا نيروهاى فنى آنها مرخصى هستند.بالاخره بعد از دو روز متوجه دليل از کار افتادن سايت و تغيير آى پى ها شدم.
چندين ايميل به زبانهاى فارسى و انگليسى به شرکت کانادايى زدم تا حداقل مرا از IP هاى جديد باخبر کنند. اما مديران شرکت سايروس هاستيگ که حتى چنين تغيير بزرگى را در سايت رسمى شرکتشان اعلام نکرده بودند با وجود آنکه مرا مى شناسند از دادن يک پاسخ کوتاه دريغ کردند! از طرفى چنين تغييرى نياز به تنظيمات در سرور و برخى Name Server ها دارد که اينبار نيز بدليل عدم مديريت درست شرکت ايرانى و شايد حتى آزار شرکت کانادايى اين تنظيمات پس از چند روز اعمال شد.حال چه کسى پاسخگوست؟، تقصير کيست و يا خسارت وارده را چه کسى جبران خواهد کرد!؟شايد مقصر اصلى من باشم که در انتخاب شرکت ايرانى ،محل و پشتيبان کانادايى سرور ميزبن سايت اشتباه کرده ام. اشتباهى که برايم گران تمام شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا