تکنولوژی

حفره امنيتى در نرم افزار WinZip

على پارسا، ICTNEWS – طبق گزارش منتشر شده توسط يک گروه از متخصصين امنيتى ، برخى نگارشهاى نرم افزار محبوب فشرده سازى فايلها يعنى WinZip داراى حفره هاى امنيتى با درجه خطر بالا مى باشند .
با توجه به مطالب ذکر شده در سايت خبرى iDefense Inc ، وجود اين آسيب پذيريها به نفوذگران امکان کنترل کامل ر روى سيستم قربانى را خواهد داد بگونه اى که آنها را قادر مى سازد بر روى سيستم هاى هدف فايلهاى اجرايى را فعال سازند .
همچنين هکرها قادر خواهند بود با کمک نرم افزار WinZip و استفاده از فناورى MIME موجود در اين برنامه ، فايلهاى فشرده اى با يکى از پسوندهاى mim .uue .uu .b64 .bhx .hqx. و xxe. را ايجاد کرده و به تهديد کاربران بپردازند .
هنگامى که چنين فايلهاى اجرا شوند ، برنامه WinZip به اشتباه کدهاى هک موجود در آنرا فعال مى سازد .
شرکت iDefense متذکر شده است اين گونه فايلها مى توانند به راحتى از طريق ايميل ، صفحات وب و يا شبکه هاى به اشتراک گذارى برنامه ها موسوم به Peer-To-Peer گسترش يابند . با توجه به آنکه در حالت معمول برنامه WinZip براى مديريت فايلهاى اجرايى ساخته نشده است ، بنابراين اکثر کاربران هنگام کار با آن چندان توجهى به اين فايلها نخواهند کرد حتى اگر از منبعى نامشخص فرستاده شده باشند و همين امر بر خطرات آن خواهد افزود .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عکس های گوشی ردمی K50 گیمینگ شیائومی – Xiaomi Redmi K50 Gaming

    اخبار و مقالات گوشی پوکو X4 پرو شیائومی 5G – Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    عکس های گوشی بلک شارک شیائومی – Xiaomi Black Shark

    redcircle.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا