تکنولوژی

تعقيب قانونى سارقان فايل‌هاى كامپيوترى

بخش خبر آى تى ايران – طى روزهاى اخير موج بزرگى در كشور آمريكا به منظور جلوگيرى از كپى غيرقانونى فيلم‌ها و موسيقى‌هاى ديجيتالى آغاز شده است.
در سوم فوريه بود كه استوديوهاى فعال فيلم آمريكا به همراه توليدكنندگان موسيقى و استوديوهاى ضبط از دادگاه‌هاى اين كشور خواستند هرچه سريع‌تر نسبت به جمع‌آورى و توقف استفاده از نرم‌افزارهاى مورفيوس و گروكستر اقدام كند. اين دو نرم‌افزار در حقيق مهم‌ترين ابزار جهت در اشتراك گذاشتن فايل‌هاى اينترنتى و كپى غيرمجاز فيلم‌ها و موسيقى‌ها محسوب مى‌شوند.
يك هفته بعد نيز اين گروه‌ها بر عليه دو شركت در چين شكايت جديدى را طرح كردند.
آنها اعلام كردند كه اين شركت‌ها در كار كپى غيرقانونى DVDهاى فيلم و موسيقى دست دارند. به اين ترتيب هفته گذشته سارقان فايل‌هاى كامپيوترى به شدت عقب‌نشينى كردند.
اما موضوع به همين‌جا ختم نشد و در حالى كه اين شكايت‌ها در جريان بوند، FBI نيز اعلام كرد كه به انجمن صنعت ضبط موسيقى آمريكا، انجمن نرم‌افزارهاى سرگرمى، انجمن نرم‌افزار و صنعت اطلاعات و همچنين انجمن سينمايى آمريكا در مبارزه عليه سارقان فايل‌هاى كامپيوترى كمك خواهد كرد.
از سوى ديگر يك دادگاه در سانفراسيسكو نيز طى حكمى بى‌سابقه استفاده از نرم‌افزارى براى تهيه نسخه‌هاى معروف به DVD X copy را نيز ممنوع كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا