تکنولوژی

ماديران كامپيوترهاى سامورايى و نينجا را به بازار عرضه كرد

گزارش تبليغاتى – شركت ماديران نخستين برند (Brandet) كامپيوتر در ايران را شامل كامپيوترهاى سرى نينجا و سامورايى وارد بازار كرد.
به گزارش خبرنگار ما محمود اميرى مدير عامل شركت‌هاى ماديران با اشاره به اينكه ايران يكى از بزرگ‌ترين بازارهاى قطعات نامرغوب است گفت: وقتى ما با برخى شركت‌هاى قطعه‌سازى تماس مى‌گرفتيم و مى‌خواستيم سفارش قطعه بدهيم مى‌گفتند ما قطعات ارزان‌ترى (و نامرغوب‌ترى) نيز داريم و اين براى ما جاى تاسف داشت.
به گفته وى هم‌اكنون بازار قطعات تقلبى در كشور بسيار داغ است و گاه از قطعات بازسازى شده و داراى نقص به عنوان قطعه اصلى و با قيمتى بالاتر استفاده مى‌شود در عين اينكه نه براى دستگاه كامپيوتر و نه براى قطعات پشتيبانى مشخص و خوبى وجود ندارد.
به گفته اميرى هم اكنون در ايران PC با مارك معتب يا برند تقريبا وجود ندارد چون اين موضوع سرمايه‌گذارى فراوانى را طلب مى‌كرد كه هيچ‌كس حاضر به انجام آن نبوده است.
همچنين مسعود اميدى عضو هيأت مديره ماديران نيز خاطر نشان كرد: ما 10 سال از پيشرفت تكنولوژى در آمريكا عقب بوديم و واردات قطعات 2 سال قبل آزاد شد وى افزود: هم اكنون نيمى از جمعيت ايران زير 30 سال سن دارند كه اين گروه سنى خريد اول PC را مى‌كنند. همچنين وجود 20 ميليون دانشجو و ضرورت تجهيز 50 هزار مدرسه به سيستم‌هاى كامپيوترى و اختصاص 800 ميليارد تومان بودجه به IT از سوى دولت فرصت‌هاى مناسبى را براى بازار PC در ايران به وجود آورده است.
وى با اشاره به اينكه رش بازار PC در ايران سالانه 25 درصد است گفت: اين رشد در آمريكاى شمالى 5 درصد، اروپاى شرقى 13 درصد و خاورميانه و آفريقا 16 درصد است و اگر شرايط اقتصادى به شكل فعلى ثابت بماند اين رشد ادامه خواهد داشت.
وى با اشاره به ميزان توليد مانيتورهاى LG، پرينتر ايپسون و اليووتى گفت: ما در سال 79 فقط 20 هزار مانيتور توليد مى‌كرديم كه اين ميزان در سال 82 به 800 هزار رسيد همچنين در سال 79 ميزان توليد پرينتر Epson 9600 دستگاه بود كه در سال 82 به 15 هزار دستگاه افزايش پيدا كرد.
وى با اشاره به اينكه ماديران يكى از بزرگ‌ترين توليدكنندگان مانيتور در دنياست خاطرنشان كرد كه هم اكنون هر 15 ثانيه يك مانيور از خط توليد شركت خارج مى‌شود.
اميدى افزود: ما هم اكنون 76 درصد سهم بازار مانتيتور در ايران را در اختيار داريم و با توجه به ثابت شدن ميزان توليد به سراغ توليد PC نرفتيم.
به گفته وى ضريب نفوذ PC در ايران 3 درصد است كه در مقايسه با كره جنوبى 68 درصد، آمريكا 62 درصد، فرانسه 34 درصد و برزيل 27 درصد، كشور ما در جايگاه نامناسبى قرار دارد و فرصت زيادى براى رشد وجود دارد.
وى افزود: سرى كامپيوترهاى نينجا و سامورايى پس از تحقيقات مفصل و آزمايش‌هاى گوناگون روى قطعات و از طريق استانداردهاى گوناگون به بازار عرضه شده‌اند و براى دو نوع مصرف حرفه‌اى و معمولى طراحى شده‌اند.
سرى سامورايى براى كاربردهاى ادارى و سرى نينجا براى كاربردهاى چندرسانه‌اى در نظر گرفته شده‌اند كه از طراحى مهندسى قوى، قابليت اطمينان برتر و كيفيت مناسب‌ قطعات برخوردارند.
اين كامپيوترها مى‌تواند شوك الكتريكى تا 1800 ولت را تحمل كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا