تکنولوژی

محمود اروج زاده:استيضاح فرصت مناسبى است براى بررسى عملكرد وزارت پست

ايسنا – استيضاح فرصت مناسبى است تا برنامه‌ها و مديريت حاكم بر وزارت پست و شركت خابرات مورد بررسى قرار گيرد.
محمود اروج زاده – مدير مسوول ماهنامه‌ى دنياى كامپيوتر و ارتباطات – در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران، با بيان اين مطلب ، ضمن ارزيابى عملكرد وزارت پست، اظهار داشت: موقعيت مهم و مؤثر وزارت پست و تلگراف با ساختار و موقعيت ساير وزارتخانه‌ها قابل مقايسه نيست، زيرا اين وزارتخانه دروازه‌ى ورودى و نقطه‌ى ارتباط و استفاده از تكنولوژى‌هاى جديد دنيا محسوب مى‌شود، همچنين وزارت پست با ارائه‌ى سرويس در زمينه‌هاى مختلف تلفن ثابت، همراه، اينترنت و ديتا در تماس مستقيم با بخش زيادى از مردم كشور قرار گرفته كه نارضايتى آنها مى‌تواند نارضايتى از مديريت كشور را به دنبال داشته باشد.
وى، ادامه داد: مديريت و برنامه‌هاى وزارتخانه بايد كاملا علمى و تحت نظر قرار داشته باشد و به همين جهت استيضاح وزير پست براى بررسى موفق بودن عملكرد خود در زمينه‌ى ارائه‌ى سرويس مناسب و ايجاد ارتباط با فناورى‌هاى روز دنيا كه به عنوان فناورى استراتژيك و مهم محسوب مى‌شوند ، داراى اهميت است.
اروج زاده، تصريح كرد: استيضاح فرصت خوبى است تا ميزان موفقيت برنامه‌هاى وزارتخانه در زمينه‌ى پاسخگويى به مردم مورد بررسى قرار گيرد و در صورت موفق يا غير موفق بودن عملكردها، تصميمات مقتضى اتخاذ شود.
وى، با اشاره به انتقادها‌ى فراوان در مورد كيفيت سرويس‌ها، رفتارها و مديريت وزارتخانه و مخابرات كه به تشديد انحصار متهم مى‌شوند‌، همچنين پاسخ‌هاى منطقى يا غيرمنطقى ارائه شده از سوى وزارتخانه به اين موارد، گفت: طى سال‌هاى گذشته فرصت و انرژى زيادى در بخش‌هاى مختلف صرف چنين كشمكش‌هايى شده و به نظرمى‌رسد نقطه‌ى پايانى براى اين كشمكش‌ها وجود نداشته‌باشد. اما استيضاح مى‌تواند به عنوان نقطه‌ى عطف و راه حل مناسب، اين مشكلات را به جاى مناسب رسانده و انرژى كمترى صرف شود.
وى، ادامه داد: به نظر من، وزارت پست در مورد ارتباط با فناورى‌هاى جديد و مردم، عملكرد موقى نداشته‌است و اين مساله از مديريت و برنامه‌هاى وزارتخانه ناشى مى‌شود و متاسفانه با گذشت چندين سال، هنوز از فرصت تاريخى كه ورود فناورى براى كشور ايجاد مى‌كند، استفاده‌ى مناسب نكرده و آن را كمابيش از دست داده‌ايم.
مدير مسوول ماهنامه‌ى دنياى كامپيوتر و ارتباطات، خاطر نشان كرد: نبودن زير ساخت، استراتژى كلان، سرويس مناسب و زمينه سازى عمل براى رقابت بخش خصوصى باعث شده تا وزارتخانه نمره‌ى مثبتى نداشته باشد و بنابراين اين نكات بايد از سوى مجلس و نمايندگان مردم مورد بررسى دقيق‌ترى قرار گيرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا