تکنولوژی

هيچ ميزبانى نمى‌تواند يك پهناى باند نامحدود را در اختيارتان قرار دهد

ايسنا – پهناى باند يا Bandwidth پهناى ارتباطى است كه داده‌ها از طريق آن و از فضاى وب شما انتقال مى‌يابند.
به گزارش ايسنا، وبلاگ sar.gardoon.net در تعريف و كاربرد پهناى باند ، آورده است: وقتى شما يك سايت را از مرورگر خود درخواست مى‌كنيد، در حقيقت در حال دانلود يك فايل هستي كه مى‌تواند يك فايل صفحه وب با فرمت HTML، يك فايل تصويرى مثلا با فرمت GIF و يا يك فايل صوتى مثلا با فرمت MIDI و يا تركيبى از آنها باشد. اين فايلها در كامپيوتر شما بارگذارى (Download) شده و از طريق مرورگر وب (Web Browser) به شما نشان داده مى‌شوند.
هرگاه كه شما فايلى را دانلود مى‌كنيد، داده‌ها در مسيرى به سمت شما منتقل مى‌شوند كه به اصطلاح به آن Data Transfer مى‌گويند.
براى يك پهناى باند ثابت مى‌تواند تعداد بازديدهاى متفاوتى وجود داشته باشد كه با دانلود فايلهاى آن سايت در هر بار بازديد نسبت مستقيم دارد. بدين ترتيب كه يك بار دانلود براى صفحه‌يى با حجم زياد، تعداد بازديد كمترى را براى يك پهناى باند ثابت به دنبال خواهد داشت.
مقدار پهناى باندى كه يك سايت مصرف مى‌كند به عوامل متعددى بستگى دارد. شما بايد انواع فايلهايى را كه بازديدكنندگان دانلود مى‌كنند، در نظر بگيريد.
وقتى كه شما يك پيشنهاد براى انتخاب ميزبان (Host) داريد كه گفته است پهناى باند نامحدودى در اختيارتان قرار مى‌دهد، احتمالا شما به طور دقيق به دنبال اجراى مفهوم پهناى باند نامحدود بر روى سايت خود هستيد. اما هيچ ميزبانى نمى‌تواند يك پهناى باند نامحدود را در اختيارتان قرار دهد.
از زاويه آمار، بيشتر سايتها كمتر از ‌٥٠٠ مگابايت و يا به عبارتى ‌٥/٠ گيگابايت در ماه پهناى باد مصرف مى‌كنند. در صورتى كه شما mp3 و يا نرم‌افزار خاصى را براى دانلود در سايت خود قرار نداده باشيد، نبايد نگران پهناى باند خود باشيد و به اين دقت كنيد كه اگر هاستى در تبليغات خود مدعى پهناى باند نامحدود باشد، راه خاصى هم براى اثبات دروغ وى موجود نيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا