تکنولوژی

به موتورهاى جستجوگر نه بگوييد!(قسمت دوم)

نام نویسنده: مهدى رودکى

[email protected]
www.iranseo.com

معرفى پروتکل META robots tag
بخش مقاله ITiran – با استفاده از پروتکل robots مى توان بعضى از مسيرهاى مورد نظر را براى همه و يا تنى چند از موتورهاى جستجوگر محدود کرد. همچنين مى توان با استفاده از يکى از شناسه هاى HTML، محدوديت هايى را براى يک صفحه خاص تعريف کرد.
اين شناسه ميزان دسترسى به يک صفحه را معين مى کند و به يکى از چهار صورت زير به کار مى رود:

Index
به معناى اين است که موتور جستجوگر مى تواند محتواى صفحه را بايگانى کند. آوردن no بر سر آن به معناى اين است که موتور جستجوگر نمى تواند محتواى صفحه را بايگانى کند.

Follow
به اين معناست که موتور جستجوگر مى تواند لينک هاى موجود در صفحه را دنبال کند. آوردن no بر سر آن به اين معنا است که موتور جستجوگر نبايد لينک هاى صفحه را دنبال کند.
با استفاده از اين شناسه محدوديت ها به تمام موتورهاى جستجوگر اعمال مى شود و نمى توان محدوديت هاى وردى اعمال کرد: همه يا هيچ کدام!
اگر در صفحه اى از اين شناسه استفاده نشده باشد، به معناى index, follow است. يعنى محتواى صفحه خوانده شود و لينک هاى آن دنبال گردد (حالت پيش فرض).
برخى از موتورهاى جستجوگر نيز META robots مخصوص به خود دارند ( نظير گوگل) که مى توانيد از آنها نيز استفاده کنيد. براى اطلاع از چگونگى استفاده از آنها مى توانيد از Help همان موتور جستجوگر کمک بگيريد.
آيا مى دانيد کاربرد هر يک از چهار ترکيب ياد شده در چه صفحاتى است؟
http://www.iranseo.com/studies/robots_tag.htm
%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D9%89+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا