تکنولوژی

پاسخ به يک ک انديشى خدماتى در مورد اتحاديه صادرکنندگان نرم افزار ايران

بخش مقاله ITiran – به دنبال انتشار مطلبى با عنوان اتحاديه صادر کنندگان نرم افزار يا آژانس مسافرتى؟! در سايت آى تى ايران انجمن صادرکنندگان نرم افزار ايران پاسخى را براى ما ارسال کرده اند که ضمن تشکر از پاسخگويى اين نهاد آن را در ادامه مى خوانيد:

تشکل هاى صادراتى عبارت از همگرايى صنفى تجار و صادرکنندگان براى تقويت بنيه اجرايى و کاهش ريسک تجارى در بازار هاى جهانى هستند .اينگونه نهادهاى مدنى با هدف ارائه خدمات و تسهيل شرايط حضور در بازار هاى خارجى براى صادرکنندگان ايجاد مى شوند . تجربه تجارت بين المللى ر تمام حوزه هاى اقتصادى ثابت کرده است ، توليدکنندگان و بازرگانانى که در قالب تشکل هاى صادراتى پا به عرصه بازارهاى جديد مى گذارند ، کمتر در معرض مخاطراتى نظير تضييع حقوق و اموال قرار دارند و سود ضمانت شده ترى رابدست مى آورند . زيرا با استفاده از اطلاعاتى که در زمينه ويژگى هاى بازار هدف از اتحاديه هاى صادراتى خود کسب مى کنند ، هدفمند تر وارد بازار مى شوند و علمى تر و منطقى تر با شرکاى خود رابطه برقرار مى سازند . ضمن آن که انديشه و سرمايه خود را که بايد تماما در مسير سود آورى به کارگرفته شود معطوف مسائل خردى نظير کسب معرفى نامه حضور در نمايشگاه ها ، تهيه بليط سفر ، اخذ واديد خارجى ، رزرو مکان اقامت ، بازاريابى و يافتن طرف هاى تجارى مقابل ، عقد تفاهم نامه هاى تسهيل تجارى ، مکان يابى دريافت خدمات و ارائه محصولات و موضوعات ديگرى از اين دست نمى کنند .
متاسفانه اهميت ايجاد و حضور در تشکل هاى صادراتى هنوز براى برخى از فعالان تجارى ايران که متعصبانه پيرو روش هاى سنتى هستند ، جا نيفتاده است . اين گروه از افراد حتى اگر تصادفا عضو يکى از تشکل هاى صادراتى شوند ، از آنجا که تفکرات فرد محورى دارند همواره طالب تک روى و تبعيت از شيوه هاى سنتى هستند ويا اينکه به لحاظ عدم آگاهى و اعتقاد به وظايف قانونى تشکل هاى صادراتى ، انتظاراتى نا به جا داردکه مخالف با منافع عموم اعضا است . جالب آن که تقريبا تمام متضررين تجارت بين الملل جزو افراد خارج از تشکل هاى صادراتى و با تفکرات سنتى هستند که خود را بى نياز از همراهى با اعضاى هم صنف و دانا به تمام فنون صادراتى مى دانند و از اينرو در مواجهه با شکل جديد بازار فروش کالا و خدمات در خارج از کشور ، قدرت انطباق نداشته و سريعا ورشکسته مى شوند .
نمونه بازر آن ، نگارنده مقاله « اتحاديه صادرکنندگان نرم افزار يا آژانس مسافرتى » است که گلايه غير منطقى وى در همين پايگاه اطلاعاتى منتشر شد . اين عزيز تازه دست به قلم گرفته و پرشتاب بى آنکه زحمت مطالعه دقيق شرايط حضور در هيات تجا اعزامى به نمايشگاه را به خود داده باشد ، پيشنهاد کرده است که ارائه حدمات سفر و گردشگرى در تور تجار نرم افزار به عهده يک آژانس مسافرتى گذاشته شود و اتحاديه راسا به اين امر نپردازد ! غافل از اينکه تمام برنامه هاى خدماتى سفر مذکور از طريق شرکت « استثنا » نماينده اتاق بازرگانى ايران و کانادا و منتخب بخش بازرگانى سفارت کانادا تدارک ديده شده و اجرا مى شود .
در بخش ديگرى از اين گلايه نامه که نشان مى دهد نگارنده آن واقعا از رويه ارائه خدمات در تشکل هاى صادراتى بى خبر است و يا اينکه برداشتى نادرست دارد ،نسبت به پرداخت تمام هزينه هاى سفر از سوى شرکت کنندگان اظهار تعجب شد است . حال آنکه معمولا در سفرهاى تجارى تمام هزينه ها از سوى خود افراد پرداخته مى شود و مرکز توسعه صادرات ايران به منظور حمايت از حضور تجار ايرانى در بازار هاى جديد تنها تا نيمى از هزينه هاى نمايشگاهى شرکت کنندگان که داراى عملکرد و گزارش مثبتى باشند و همچنين توسط اتحاديه هاى صادراتى اعزام شوند ، مى پردازد . مطمئنا براى هيچ فرد صادر کننده اى به تنهايى مقدور نيست که در يک سفر چند روزه هم به دنبال کارهاى نمايشگاهى خود باشد، هم در پى تهيه امکانات سفر و اقامت و هم بدنبال يافتن شريک تجارى و ايجاد رابطه با خريداران کالا در اتاق هاى بازرگانى و هيات هاى اعزامى ساير کشورها .ان قبيل برنامه ريزى ها تنها از عهده اتحاديه ها وتشکل هاى صادراتى ساخته است که به منظور ارائه چنين خدماتى ايجاد مى شوند و هدفى غير از اين ندارند .
در بخش انتهايى اين شرکت ، کارنامه سفر نمايشگاههاى آلمان ، هند و امارات متحده را نا موفق اعلام کرده است و اين در حالى است که هنوز هياتى به دبى اعزام نشده و فقط تفاهم نامه اى ميان اعضاى هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نرم افزار ايران واينترنت سيتى دبى جهت بستر سازى و ايجاد پايگاه براى اعضاى اتحاديه در اينترنت سيتى امضا شده است .
قابل ذکر است که هياتى نيز به کشورهاى ازبکستان و اتريش اعزام شده اند ، که از قلم افتاده و قرار است با همکارى و هماهنگى اتاق بازرگانى و صنايع رسمى ايران و آلمان و بخش بازرگانى سفارت آلمان هياتى جهت بازديد از نمايشگاه cebit ترکيه و نمايشگاه cebit 2004 هانوور اعزام شود . با تشکر
روابط عمومى اتحاديه صادر کنندگان نرم افزار ايران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نکات و ترفندهای طلایی درباره استراتژی های نوشتن محتوا – آپدیت شده جدید ۱۴۰۲
    تکنیک های کلیدی برای ابعاد دیجیتال مارکتینگ
    نکته ها و ترفندهای طلایی در مورد برترین سایت های خارجی | آپدیت شده جدید

    تکنیک ها و روش های خلاقانه برای استارتاپ در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا