تکنولوژی

محکوم نمودن رباينده 350 دامين ايرانى!

بخش مقاله ITIran – تالار وب ضمن محکوم نمودن اين حرکت ناشايست و غير انسانى رباينده 350 دامين سايتهاى ايرانى که خود را Defender manمعرفى نموده است بدينوسيله اعلان مى نمايد که اظهارات واهى اين فرد رباينده جز کذب مطلق چيزى نيست، و شاهد ما بر اين مطلب اين نکته است که تمامى سايت هاى هاست شده توسط تالار وب بروى سرور جداگانه اى مى باشد که هيچگونه ارتباطى به شرکت ميزبان و يا اين بهانه که سرورهاى ميزبان دچار ضعف امنيتى است ندارد.
تنها دامين هاى مربوط به اين شرکت توسط شرکت ميزبان ثبت گرديده و تحت پنل مديريتى اين شرکت بوده که توسط اين هکر دزديده و DNS هاى آن تغيير داده شده است.
بنابراين با تغييراتى که در دامين هاى تالار وب توسط اين فرد رباينده ايجاد شده، مشخص است که هدف اين فرد رباينده تنها ضربه زدن به آبروى شرکتها و افراد متخصص دست اندر کار اين رشته بوده است و اين حرکت جز ازبين بردن سرمايه هاى ملى کشورمان و ضربه زدن به تعدادى سرمايه گذار خصوصى که بدون هيچ گونه حمايتى زندگى خود را در راه رشد IT در ايران خرج نموده اند ، و به اميد بهبود اين راه در ايران تلاش مى کنند ، نتيجه اى ندارد.
در ثانى تمامى شرکتها و افرادى که در اين زمينه در ايران در حال کوشش مى باشند ادعائى ننموده اند که بصورت 100% توانائى برقرارى امنيت سرورها را دارند ولى تا آنجائى که در حد توانمان باشد امنيت سرورها و داده هاى مشترى را برقرار ميکنيم.
و در صورتى که ادعاى اين فرد رباينده صحت داشت ، شيوه درست اين بود که اين ضعف امنيتى را به مسئولان ميزبان اطلاع ميداد تا آنها با کمال ميل در جهت رفع ايراد تلاش نمايند نه اينکه در اين حد گسترده و غير قابل جبران اقدام به ايجاد خسارت نمايد. در اينجا از تمامى افراد متخصص و حرفه اى فعال دراين شاخه استدعا داريم تا بجاى اعمال اينگونه حرکات زشت و غير حرفه اى که امروزه دنيا با آن مخالف است و با آن به شدت مقابله و برخورد مى نمايد، بيائيد دست در دست يکديگر نهيم و براى هم آئينه باشيم.
بيائيد بجاى آسيب وارد نمودن به يکديگر، همديگر را تقويت کنيم تا بجاى رکود بازار آى تى به آن رونق بخشيم بيائيد بجاى اين گونه حرکات بچه گانه که سرمايه گذار را فرارى مى دهد ، بگونه اى عمل کنيم که نظر سرمايه گذاران را جلب نمائيم و بازار کار را براى جوانان متخصص ايرانى محيا کنيم.
در نهايت از طرف تالار وب و کليه افراد و شرکتهائى که در اين حادثه دچار خسارات مادى و معنوى شدند آرزو ميکنم که ديگر شاهد چنين حوادث و حرکات کودکانه در سطح حرفه اى آى تى کشور نباشيم.
محمد على شمس الدين
مديريت تالار وب

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نکات ارزشمند و حرفه ای در مورد گزارش یک شکست | راهنمای آپدیت شده ۱۴۰۲
    ترفند های کلیدی یافتن رتبه سایت + مثال های کاربردی
    راهکارهای وایده های نوین برای آگهی ویژه در اینترنت (آموزش گام به گام)

    الزامات و ممنوعیت ها در مورد روش های بازاریابی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا