تکنولوژی

اتحاديه صادر کنندگان نرم افزار يا آژانس مسافرتى؟!

نام نویسنده: محمد ميثاقى

بخش مقاله ITiran – در خبر ها آمده بود كه اتحاديه صادركنندگان نرم افزار وابسته به اتاق بازرگانى با هدف شناسايى بازار كانادا و ارتباط با شركت هاى كانادايى تعدادى از شركت هاى نرم افزارى ايرانى را عازم اين كشور مى كند.
در تماسى كه با روابط عمومى اين اتحاديه برقرار شد مشخص شد كه اولا كل هزينه حضور در اين سفر به عهده شركت كنندگان است و دوما اين كه خدمات اين اتحاديه تنها در حد تهيه ويزا ( فقط معرفى نامه)، بليط هواپيما، رزرو هتل،بازديد از نمايشگاه، تور داخلى و تور آبشار نياگارا و در انتها هم ملاقات با توليد كنندگان كانادايى است!
به راستى آيا رسالت و ماموريت اين اتحاديه صرفا انجام يك سرى فعاليت هايى خدماتى مسافرتى است؟
آيا نمى توان انجام كارهاى مسافرتى را به عهده يك آژانس توريستى كه اتفاقا وظيفه خود را نيز به خوبى مى دانند واگذار كرد و فكر و توان اتحاديه را معطوف به برنامه ريزى و استفاده از فرصت بوجود آمده نمود؟
آيا اگر شركتى توان پرداخت كل هزينه هاى خود را داشته باشد مقرون به صرفه تر نيست كه خود به تنهايى براى سفر اقدام كند تا از اين طريق صرفه جويى قابل توجهى هم داشته باشد؟
به هر حال بنده به عنوان يك مدير شركت نرم افزارى فكر نمى كنم كه بردن تعدادى شركت نرم افزارى ايرانى به كانادا بدون آن كه هماهنگى هاى خوب و متنوع و برنامه ريزى شده و هدفمندى براى آن شده باشد كار مفيدى بوده و بتواند گره اى از مشكلات صنعت نرم افزار كشور را باز نمايد.
از طرفى تجربه حضور شركت هايى كه با هماهنگى اين اتحاديه به كشور آلمان ( نمايشگاه CeBIT ) ، هند، امارات و ديگر كشورها اعزام شده اند نيز از قرار معلوم تجربه موفقى نبوده است و دستاورد خاصى نيز به همراه نداشته است.
شايد بهتر باشد مديران جوان و فعال اين اتحاديه براى كمك به توسعه صنعت نرم افزار راه هاى موثرترو اصولى ترى را بيابند تا هم امكانات و منابع مالى كشور به هدر نرفته و هم بتوان با صرف حد اقل هزينه ها حداكثر امكانات را بدست آورد.
با آرزوى موفقيت براى همه تلاشگران در عرصه صنعت كشور

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آموزش جامع و کامل از مبتدی تا پیشرفته اصول بازاریابی و تبلیغات | قبلا تجربه شده
    بهترین استراتژی‌ها برای محتوا و سئو
    آموزش کامل و جامع بدون جزییات به درد نخور در مورد تبلیغات بد که شما باید بدانید

    نکات ارزشمند در مورد توییت – کامل ترین آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا