تکنولوژی

نگاهى به کتاب دزدى شبکه جديدترين کتاب يک هکر

نام نویسنده: مايكل دليو

بخش مقاله ITiran – كتاب «دزدى شبكه»، كه توسط يكى از هكرهاى مشهور نوشته شده است، كتاب مناسبى براى خواندن در اين فصل ( تابستان) است. با وجود اين كه تمامى داستان هاى ين مجموعه تخيلى بوده، اما تكنيك ها و تكنولوژى هايى كه در آن توضيح داده شده، واقعى هستند.
يك هشدار: كسانى كه نظريه‌ى” امنيت از طريق مخفى نگاه داشتن” را باور دارند و از اين روى اطلاعات و شيوه‌هاى هك كردن را فاش نمى سازند تا كمتر كسى از آن‌ها استفاده كند، از خواندن اين كتاب، خشمگين خواهند شد.
هر فصل اين كتاب، افزون بر توضيح كاملى كه درباره‌ى هك كردن و روش‌هاى مقابله با آن ارايه مى‌دهد، به بيان روند فكرى هكرها براى حمله به سيستم‌هاى كامپيوترى، مى‌پردازد.
اين كتاب، نگاهى جذاب بر قواعد ذهنى خسته كننده و گه گاه، درخشان براى هك كردن است. اين كتاب در نظر برخى اخلاقى نيست و گروهى از كارشناسان امنيتى بر اين باورند، اگر چه كتاب دزدى شبكه قانونى است، اما اين درست نيست كه اطلاعات كاملى در باره هك در دست هر كسى كه تنها 50 دلار ( بهاى كتاب) بپردازد، قرار بگيرد.
كريس رايت، مشاور تكنولوژى شركت امنيتى سوفوس اشاره كرد:« ما ديد مبهم و مختصرى درباره‌ى آموزش هك كردن به مردم داريم». وى در ادامه افزود: « اين، پايانى براى مشكل هك كردن نخواهد بود، اگر ثمرى وجود داشته باشد، اين است كه به منحنى يادگيرى كسانى كه مى‌خواهد هك كردن را بياموزند، سرعت مى‌بخشد».
« راه‌هاى بيشمارى براى آموزش دفاع از سيستم‌ها به ماموران امنيت شبكه‌ها وجو دارد، بدون آن كه لازم باشد ابتدا به آنان چگونگى هك كردن را آموخت».رايت همچنين توضيح داد:«شركت‌هايى كه يك “هكرحرفه‌اى” را براى محافظت از شبكه‌ى خود به كار مى‌گمارند، همچون مثل “انتخاب روباه براى نگهبانى قفس مرغ‌ها” است. ما بر اين باوريم چنين افرادى قابل اطمينان نيستند».
جان ببكوك، ويراستار كتاب دزدى شبكه بر اين باور است كه اين كتاب بيش از آن كه ضرر داشته باشد، مفيد است.
ببوك مى‌گويد: «اگر بخواهيد خود را از دشمن حفظ كنيد بايد آن را به خوبى بشناسيد و اين كتاب دشمن را از ديدگاه‌هاى گوناگون به شما معرفى مى‌كند. همچنين من قبول دارم كه مرزهايى وجود دارند كه بايد پا را از آن فراتر نهاد، اما من فكر مى كنم در اين كتاب ما چند بار به اين مرز نزديك شده اما هيج گاه از آن عبور نكرده ايم».
كن پفيل، نويسنده يكى از فصل هاى مهندسى اجتماعى كتاب دزدى شبكه، در مورد اين كه چرا در نوشته هايش وارد جزييات شده است، بيان مى‌كند: «سناريويى كه ما در اين كتاب شرح داده‌ايم، ممكن است براى همه پيش بيايد، اگر تا به حال اتفاق نيفتاده باشد. به هر روى، هدف اصلى من اين بود كه مردم را به به فكر كردن وا دارم». پفيل در ادامه ابراز كرد: «با شناختن برخى انگيزه‌ها و ريشه‌هاى فكرى هك كردن، ما مى‌توانيم در مرحله نخست، مانع روى دادن بسيارى از آن ها شويم».
ده فصل دزدى شبكه، شامل تحليل برجسته‌اى درباره‌ى رديابى worm ها به درون و بيرون كامپيوتر و دفاع در برابر آن‌هاست كه توسط ريان راسل و تيم مولن نگاشته شده است.
مارك برنت، مشاور امنيتى مستقل، شرح مفصلى از آن چه كه ” مهندسى اجتماعى معكوس ناميده بيان كرده است. او از تضاد درونى خوانندگان استفاده كرده وآنان را به هك كردن شبكه‌هاى خود تشويق كرده است.
برنت مثالى را آورده است و مى‌گويد بر روى يك CD ، برچسبى با عنوان «اطلاعات فروش» را بچسبانيد و در يك نمايشگاه فناورى، جا بگذاريد. با اين فرض كه يابندگان CD، نمى‌توانند مقاومت كنند و براى آن كه بدانند درون آن چيست، نگاهى به آن خواهند انداخت و اين CD كه حاوى برنامه‌ى هك كردن است، اجازه مى‌دهد وارد شبكه‌ى يابنده‌ى CD شويد.
فصلى را كه جو گراند، موسس Idea Studio نوشته است، راه‌هاى سرگرم كردن شما را هنگامى كه در انتظار پرواز در فرودگاه نشسته‌ايد، شرح مى‌دهد. اين، كار احمقانه است كه بخواهيد به امنيت شبكه‌ى فرودگاه، لطمه‌اى وارد كنيد!
ديگر نويسندگان اين كتاب گروهى، ايدو دبراوسكى از سيسكو، پل كرايج (مشاور شبكه)، و دن كيمينسكى، مشاور ارشد امنيتى و شركت شبكه آوايا، هستند.
كتاب 328 صفحه‌يى دزدى شبكه، صرف نظر از صفحه‌هايى كه نويسندگان‌اش براى جذب خوانندگان به زور در آن گنجانده‌ان، كتاب بسيار اثرگذارى‌ست . اين كتاب در عين حال كه سرگرم كننده است، اما ذهن را با چيزهاى بى ارزش پر نمى كند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایده های ارزشمند و حرفه ای در مورد کتاب سئو
    نکات ارزشمند و حرفه ای در مورد کلمات کلیدی خاص
    معرفی تکنیک های خلاقانه برای کسب درامد اینترنتی

    ترفند ها و تکنیک های نوین برای در کسب و کار اینترنتی + تکمیلی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا