تکنولوژی

توصيه کوفى عنان به استفاده کشورهاى فقير ديجيـالى از تکنولوژى بى سيم

بخش خبر ITiran – سازمان ملل متحد مى گويد : شبکه هاى بيسيم مى توانند به مناطق در حال توسعه در پيشرفت همراه با تغييرات تکنولوژى کمک کنند.
به گزارش بى بى سى کوفى عنان دبير کل سازمان ملل متحد در کنفرانس تکنولوژى که در روز پنجشنبه گذشته برگزار شد خاطر نشان کرد: بسياى از کشورها نياز به کمک دارند ، براى اينکه بهترين روش استفاده از اينترنت بيسيم را بکار برند و طرح ريزى کنند. شبکه هاى بيسيم مشکل نصب سيمهاى گران قيمت را براى اين کشورها رفع مى کند و همچنين مى تواند دستيابى راحت و سريع به شبکه را فراهم سازد، که به طور معمول تعداد زيادى از افراد اين امکان دسترسى آسان را نداشتند.
کوفى عنان گفت: ” اين موضوع به طور دقيق و مختصر اين است که ، در جاهايى که زير بنايى براى اينترنت بيسيم وجود ندارد ، اين تکنولوژى مى تواند تاثيرويژه اى داشته باشد.
” وى افزود: ” بايد به کشورها کمک کرد تا در توليد تکنولوژى ارتباطات دور و زيربنايى و اختيار و قدرت دادن به مردمشان پيشرفت کنند. دبير کل سازمان ملل متحد توضيح خود را در کنفرانس بر اساس اينترنتهاى بيسيم در بوستن ادامه داد و درباره اينکه تکنولوژى چه کارى را مى تواند براى ملتهاى در حال توسعه انجام دهد ، به بحث و مناظره پرداخت.
بيسيم ها نياز به نصب تعداد زيادى سيم براى داشتن مجموعه هاى آن لاين را برطرف کرده است و مى تواند به ملتهاى در حال توسعه که محدود به تقسيمات ديجيتالى بودند کمک کند تا بتوانند همراه با کشورهاى که فبلا اين تکنولوژى را داشتند ، گام بردارند.
اينترنت بيسيم به مقدار قابل توجهى در ادارات و خانه ها معمول شده است ، چرا که اين تکنولوژى نصب کردن شبکه و تقسيم شدن سريع اتصلات شبکه اى بين چندين دستگاه مختلف را اسان مى سازد.
بسيارى از شهرها در اروپا ، آمريکا و آسيا به اينترنتهاى بيسيم علاقه نشلن مى دهند ؛ چون به هر کس اجازه دسترسى به شبکه با دادن تجهيزات مناسب کامپيوترهاى دستى را مى دهد.
عنان گفت: دولتها ، تنظيم کنندگان ارتباطات دور ، شرکتهاى تکنولوژى و علاقه مندان بايد با يکديگر همکارى کنند و تضمين کنند که هيچ چيز نمى تواتد سد راه گسترش استفاده از شبکه بيسيم قرار گيرد.
پت گلزاينر رييس تکنولوژى و متصدى شيپ ميکر اينتل گفت: منافع زيادى توسط شبکه هاى بيسيم از تعداد زيادى ملتهاى فقير بدست آورده ايم. وى همچنين گفت : اين بازتاب يک اشتياق جهانى براى تکنولوژى ست و ما شاهد ميايونها نفر از مردم با استعداد نهانى، شدن يک کاربر اينترنت بيسبم هستيم.
آقاى گلزاينر گفت: اينترنت بدون بيسيم به صورت عمومى در آمده است ، زيرا اين سيستم اطلاعات را بيشتر از فرکانس راديو ارسال مى کند ، که دولت نمى تواند کنترل کند و استانداردها آنرا به صورت باز و تقسيمات گسترده تعيين کرده است. محسن خليلى مدير اطلاعات و تکنولوژى ارتباطات در بانک جهانى زنگ خطرى را به صدا درآورد.
وى گفتک تجهيزات مورد نياز براى استفاده از اينترنت بيسيم ارزان و معمول نيست و اين تکنولوژى ممکن است برخى از تنظيم کنندگان را به تحميل تعرفه هايى در استفاده از آن وسوسه کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایده ها و تکنیک های نوین برای Combin | آپدیت شده ۱۴۰۲
    نکات اصلی و اساسی در مورد دریافت ترافیک ارگانیک | قبلا تجربه شده
    ترفندهای حرفه ای درباره Facebook که شما باید بدانید

    راهکارهای وایده های هوشمندانه برای اطلاعات محلی | صعود به قله موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا