تکنولوژی

اندازه‌گيرى شاخص‌هاى فناورى اطلاعات در 60 كشور دنيا، ايران پنجاه‌و‌دوم شد

ايسنا – ساختار IT در ‌٦٠ كشور جهان با توجه به شاخص‌هاى اندازه‌گيرى آمادگى ساختار IT در دنيا، ارزيابى و مورد مطالعه قرار گرفت و ايران در رده ‌٥٢ قرار گرفته است.
دكتر على صنايعى، مجرى طرح IT و اشتغال و مدير موسسه‌ى مطالعات و صادرات و ازاريابى خاورميانه، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: اين مطالعات بر اساس شاخصه‌هاى فناورى در كشورها، محيط تجارى، تطبيق با قابليت كسب و كار مصرف كنندگان IT ، همچنين محيط حقوقى و قانونى حاكم، ساختار فرهنگى و اجتماعى و حمايت از خدمات الكترونيكى يا اينترنتى، توسط مركز EIU در سال ‌٢٠٠٣ انجام گرفته است.
وى، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، امسال بر خلاف سال گذشته كه آمريكا مقام اول IT را به خود اختصاص داده بود، كشور سوئد با كسب ‌٦٧/٨ درصد نمره از مجموع ‌١٠ نمره، در مقام اول و دانمارك و آمريكا به ترتيب در رتبه دوم و سوم قرا گرفتند.
صنايعى، خاطرنشان كرد: اين در حالى است كه كشور سوئد و دانمارك در سال ‌٢٠٠٢ به ترتيب در مقام چهارم و سوم قرار داشتند و ايران در اين آمار با نمره ‌٤/٣ از مجموع ‌١٠ نمره از رده ‌٥٣ به رده ‌٥٢ رسيده و تركيه با ضريب ‌٣٧/٤ از رتبه ‌٤٠ به ‌٣٩ و عربستان از رتبه ‌٤٧ به ‌٤٥ ارتقا پيدا كردند.
وى با اشاره به چگونگى محاسبه ضريب نفوذ اينترنت كه از ضرب تعداد كاربران اينترنت در لينك‌ها و تقسيم آن بر جمعيت استان يا كشور ضرب‌در ‌١٠٠ به دست مى‌آيد، گفت: اين رقم در كشور ما ‌٥/٢ است و پائين بودن آن و ميزان آمادگى استفاده از فناورى اطلاعات در كشور نشانگر ارتباطات ضعيف ساختارى و گران بودن قيمت اينترنت در كشور مى‌باشد، به طور مثال در حالى كه ضريب نفوذ در كشورهاى پيشرفته بيش از ‌٧٠ درصد است، در شهر تهران ‌٩ و در اصفهان ‌٢/٢ درصد است و حتى در برخى از استان‌ها به نيم مى‌رسد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. راهکار ها و تکنیک های کلیدی برای چک لیست انتشار محتوا
    راهکار ها و تکنیک های کلیدی برای سئوی تخصصی و آموزشی که باید در نظر بگیرید
    راهکارها و ترفندهای هوشمندانه برای تبلیغ محتوا – آپدیت ۱۴۰۲

    تکنیک های حرفه ای درباره جملات متقاعد کننده

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا