تکنولوژی

تاخير در دريافت و ارسال SMS

ايسنا – مسوول و مجرى مركز SMS (پيام كوتاه) گفت:« استفاده‌ى بيهوده‌ى مشتركانى كه مجوز سيستم SMS را ندارند، بر ترافيك شبكه افزوده است ! »
پس از راه‌اندازى سيستم ارسال پيام كوتاه با تلفن همراه، تعدادى از مشتركان اين سرويس از تاخير چند ساعته و حتا چند روزه در رسيدن پيام خود به مقصد گلايه دارند.
مهندس “رستمي”، در گفت‌گو با خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ مشكلات تاخير در دريافت پيام‌هاى كوتاه(SMS) افزود:« وجود اين تاخير با حجم بالاى ترافيك شبكه طبيعى است؛ چرا كه به محض ذخيره‌ى پيام در سوييچ، قسمت اعظم كار شروع مى‌شود و ايستگاه‌هاى راديويى اقدام به جستجوى شخص مى‌كنند و نهايتا پيام فرستاده مى‌شود، اما به دليل ترافيك در كانال‌هاى كنترلى، اين پيام با تاخير فرستاده مى‌شود.»
وى درباره‌ى چگونگى برطرف شدن اين اشكال گفت:« براى بهبود اين وضع بايد كانال‌ها گسترش پيدا كند و سايت‌هاى BTS توسعه يابند. با برطرف شدن ترافيك شبكه، SMS نيز تسريع و ضريب تاخير كمتر خواهد شد.»
مهندس رستمى يادآور شد:« با توجه به اين كه در گذشته با درخواست مشتركان اين سيستم در دو نقطه شامل HLR و مراكز سوييچ فعال مى‌شد، ‌در حال حاضر براى برطرف شدن تاخير راه‌اندازى سرويس پيام كوتاه، اين سرويس براى 2 ميليون و 500 هزار نفر در HLR فعال شده و اكنون عده‌اى كه مجوز ارسال پيام كوتاه را ندارد، نيز اقدام به استفاده از آن مى‌كنند كه اين پيام ارسال نمى‌شود، اما بر ترافيك شبكه افزوده و ارتباطات بى‌موردى ميان HLRها و مراكز سوييچ به خود اختصاص مى‌دهند.»
وى خاطرنشان كرد:« چون اين سيستم جديد است، به تدريج اشكالات خود را نشان مى‌دهد و به مرور پارامترهاى مربوط شناسايى و برطرف مى‌شود.» مهندس رستمى، با اشاره به فراهم شدن امكان ارسال پيام كوتاه به E-mail از سوى شركت امن‌گسترافزار ايران كه مربوط به فارغ‌التحصيلان دانشگاه شريف است، گفت كه جلسه‌اى با اين گروه گذاشته شده تا با اقدام و حركت مثبت آنها، به صورت هماهنگ اين فعاليت ادامه پيدا كند.
مسوول مركز پيام كوتاه در پايان از نهايى شدن جلسات مربوط به امكانات صندوق پستى صوتى و واگذارى آن در 20 روز آينده خبر داد. همچنين گفت كه امكانات مربوط به اطلاعات بانك‌ها و بازار بورس نيز از جمله‌ى امكاناتى است كه به زودى راه‌اندازى خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا