تکنولوژی

تصاوير سه بعدى از آثار هنرى کلاسيک

بخش خبر ITiran – يک دنياى واقعى که در آن مى توانيد در کنار مسيح و ساير شخصيت هاى نقاشى راه برويد توسط محققان علم تصوير سازى سه بعدى خلق شده است.
يک فناورى جديد که توسط مايکروسافت توسعه داده شده توانسته يک دسترسى آزاد به دنياى بزرگان ايجاد کند و به مردم اجازه دهد که تمامى ابعاد يک نقاشى بزرگ همانند ” تازيانه مسيح” که توسط ” پير دلا فرانچسکا” به تصوير کشيده شده را حقيقتا لمس کنند.
محققان آزمايشگاه مايکروسافت در انگليس که در کمبريج پايه ريزى شده است از يکسرى الگوريتم استفاده مى کنند که به يک نقاشى ديدگاه هاى جديدى را ارايه مى کند و به تاريخ شناسان هنرى اجازه مى دهد که شکل و زواياى اشيا در يک نقاشى را به طور کامل تجزيه و تحليل کنند. اين فناورى همچنين تمامى نقاشى را به صورت سه بعدى بازسازى مى کند و آن را ارايه مى دهد.

موزه هاى واقعى
آنتونيو کريميسنيس يکى از محققان اين پروژه را چنين شرح مى دهد: تو مى توانى خودت را در وراى نقاشى ببينى و حتى در کنار مسيح بايستى!” اميد مى رود اين فناورى تصويرى جديد به دنياى هنر کمک کند تا به دانش کامپيوتر نزديک شود .
در حال حاضر نيز گفت و گوهاى جدى زيادى در بين تاريخ شناسان هنرى در اين مورد در جريان است. اين بحث که نقاشان بزرگ عصر رنسانس تا چه حد بر تکنولوژى هايى مثل آيينه ها در خلق پرسپکتيو در کارهاى خود متکى بوده ند با استفاده از اين روش مشخص مى شود.
اين تکنولوژى همچنين مى تواند ديدگاه عمومى را از موزه ها تغيير دهد. چرا که در اين نوع بازديد به ساختمانى که آثار هنرى در آن قرار گرفته محدود نخواهد بود.
کريميسنيس مى گويد: يک موزه واقعى در اينترنت به معنى اين است که شما مى توانيد در نقاشى راه برويد.

منبع : bbcnews

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نکات مهم و ضروری در مورد آموزش محتوا نویسی
    تکنیک های ارزشمند در مورد تولید محتوا وبلاگ
    راهکارهای وایده های کلیدی برای خطای url

    کلافه نشوید ! آموزش خلاصه ولی کاملتولید محتوا رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا