تکنولوژی

بررسى تحولات موسيقى آنلاين با نگاهى به MusicNow

بخش مقاله ITiran – خريد موسيقى در اينترنت آنقدرها که شما فکر مى کنيد ساده نيست. شما مى توانيد با يک کليک يک سى دى سفارش دهيد ولى اگر بخواهيد به جاى انتظار کشيدن براى يک ديسک پلاستيکى يک آهنگ را download کنيد با محدوديت هاى زيادى روبه رو مى شويد که گاهى اوقات به خاطر حقوق انحصارى ايجاد مى شود.
اين مسئله نمى تواند به تکنولوژى مربوط باشد. لوازم فشرده کردن يک آهنگ به فايلى ساده تر و قابل انتقال تر براى سالها وجود داشته و ميليونها نفر در روز از آن استفاده مى کنند. اما آنها براى download هاى خود پولى پردخت نمى کنند و اصولا امکان انجام اين کار را به صورت ساده ندارند هر چند که فروش هاى آنلاين خيلى قدمت دارد.
ريسک صنعت ضبط وپخش فروش موزيک ديجيتال نتوانسته از سيستم هاى اشتراک فايل نظير نپستر و کازا عبرت بگيرد.
Music now که از تاريخ 26 مارس با کمک full audio ى شيکاگو آغاز به کار کرد مى توانست از پشتيبانى مثل listen.com ،musicNet و PressPlay درس بگيرد.در عوض اين سايت اشتباهات انها را ترکيب مى کند.
Music now که در آدرس musicnow.com قرار دارد يک مدل 95/4 دلارى در ماه ارايه مى کند که شامل راديوى اينترنتى تقويت شده و يک option 95/9 دلار در ماه است که موسيقى را به طور نامحدود ، دانلودهاى شرطى و توانايى براى ريد هميشگى با قيمت 99 سنت براى هر کپى به music player ها و سى دى ها ارايه مى کند.
اين ساختار دولايه سازنده اين سرويس است که در نسخه مديا پلير 9 موجود است. نيمه راديويى که به صورت يک سرى از کانال ها تنظيم شده غلط انداز به نظر مى رسد ولى چيز زيادى را ارايه نمى کند و بيشتر آن خالى مى ماند. مزاياى اصلى اين سيستم وجود يک option مناسب براى قطع يک آهنگ و صحفه اى براى نمايش هنرمند بعدى در ليست است.
دانلود کردن از Musicnow چندان فوق العاده نيست در هر دوحالت شرطى و هميشگى موسيقى به عنوان فايل صوتى windows Media و با سرعت نسبتا خوب 128 کيلوبايت ارايه مى شود. شما مى توانيد با نام خواننده ، آلبوم و ا نام آهنگ جست و جو کنيد بعد آنرا اجرا کنيد و به صورت شرطى و يا خريد فورى آن را به دست آوريد.( اين دو نوع دانلود در ويندوز بدون توجه به پنجره هاى مشخصات فايل غير قابل تفکيک هستند.) دانلودهاى شرطى تنها در يک PC که تحت نظارت Music Now باشد اجرا مى شود و شما بايد براى احياى آهنگ ها به صورت دوره اى به اينترنت و سايت شرکت متصل شويد.
اما در نوع ديگر دانلود فايل متعلق به شماست البته هر آهنگ تنها دو بار روى سى دى نوشته مى شود و تنها به سه نفر منتقل مى شود! اين فايل فرمت صوتى ويندوز مديا دارد که با خيلى از سخت افزارهاى ديجيتالى موزيک ناسازگار است.
از همه بدتر اينکه اين محدوديت ها به اين معنى است که فايل هاى خريدارى شده نيز کاملا فروخته نشده است. من براى آزمايش سه آهنگ را روى يک سى دى کپى کردم وقتى خواستم که همان شب يک سى دى ديگر را کپى کنم نرم افزار music now ا زمن خواست که 99 سنت ديگر پرداخت کنم.
بخش پشتيبانى که تنها از طريق اى ميل قابل دسترسى است نيز به من پاسخ داد که مجوز اين آهنگ ها تجديد اعتبار شده است. يک سخنگو بعدها گفت که پيغام خريد مجدد اين آهنگ ها نمى باسيت تا زمان سومين کپى روى سى دى ظاهر مى شد اما اين اتفاق افتاده بود.
چنين رفتارى در هيچ سيستم خريد وفروشى قابل قبول نيست. سازمان تصوير متحرک “جک والنتى” مهمترين دشمن بهره بردارى غير مجاز اينترنت بهترين عبارت را مى گويد:”اگر نمى توانيد از چيزى که داريد محافظت کنيد ، پس هيچى نداريد”
شما مى توانيد با کپى يک فايل دانلود شده دائمى روى يک سى دى و بعد کپى مجدد روى دستگاه در فرمت MP3 با اين محدوديت ها مقابله کنيد ولى چرا بايد اين کار را بکنيد؟ آيا عاملان پخش اين فايل ها نمى دانند که سيستم آنها خريداران هميشگى و مشتريان آنها را نابود مى کند؟
اقدامات غلط music now در صورتى که اين سايت دسترسى بهترى به موسيقى داشته باشد قابل بخشش است، اما اينگونه نيست. على رغم داشتن هر پنج record lable عمده ، مجموعه هاى اين سرويس خيلى از خواننده ها را ناديده مى گيرد. البته همانند ساير سرويس هاى توليد موسيقى اين اشتباه Music Now نيست. خيلى از خوانندگان از اين که کار خود را آنلاين بفروشند طفره مى روند و باقى هم براى اين کار برنامه ريزى خود را دارند. من يک کپى از KazzA media دانلود کردم. اين سيستم در ارايه آهنگ ها Music Now را کنار مى زند و همچنين فايل ها را به صورت نامحدود و با فرمت MP3 کپى مى کند. اما همين KazaA هم مشکلات خاص خود را دارد. اول اين که تمام آهنگ هايش بدون پرداخت خسارت و هزينه اى به سازندگان آنها ارايه شده است. گرفتن و کپى يک آهنگ بدون پرداخت غير قانونى است. شما بايد وجدان خود را براى اين کار زيرپا بگذاريد و فراموش کنيد.
دوم اين که کازا کامپيوتر شما را نيز به جايگاهى براى يافتن آهنگ براى ديگر کاربران تبديل مى کند و هر بار که آن را روشن مى کنيد خود را در معرض هجوم ديگرطرفداران موسيقى مجانى قرار مى دهيد.
بنابراين اگرچه KazaA مجانى است ولى شکست ناپذير نيست. مخصوصا در دو زمينه از Music Now شکست خورده است: يکى اين که دسترسى به آلبوم هاى آن کامل نيست و يافتن يک سى دى کامل در کازا تقريبا شانسى است و اين مر افزار حتى به شما نمى گويد که تمام آهنگ ها را کپى کرده ايد يا خير.
دومين مسئله اين است که music now نسخه هاى بازسازى شده آهنگ هاى قديمى را دارد د رحالى که کازا تنها قطعه اى کوتاه از آهنگ را ارايه مى کند.

منبع : واشنگتن پست

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک های ارزشمند درباره ارور۴۰۴
    راهکار ها و تکنیک های کلیدی برای سایت های مرجع عکس | راهنمای آپدیت شده جدید
    ایده های ارزشمند درباره ویدیوهای زنده

    تکنیک ها و ترفندهای کلیدی برای Responsive

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا