تکنولوژی

چند خبر کوتاه

مخالفت برخى از خانواده‌هاى آمريكايى با تهديدات اينترنت
دنياى اقتصاد – گاهى اوقات با مراجعه به اينترنت و گشت‌وگذار در آن به نظر مى‌رسد كه تمام مردم دنيا به اينترنت متصل هستند. در واقع هم‌اكنون بسيارى از خانه‌ها در آمريكا online هستند و به اطلاعات مختلف و زيادى در اينترنت دسترسى دارند.
اين مسأله موجب نگرانى برخى از خانواده‌هاى آمريكايى شده است. يك مادر آمريكايى مى‌گويد: شايد ما تنها خانواده در محله‌مان باشيم كه به اينترنت متصل نيستيم. من سه فرزند دارم كه دوتاى آنها جوان هستند و مى‌توانم كاملاً حال آنها را زمانى كه مى‌بينند همسالان آنها بيشتر اوقات روز را در اينترنت و در Chatroomها مى‌گذرانند، درك كنم. ولى با اين حال فكر مى كنم كه اين وضعيت براى آنها بهتر است.
وى مى‌گويد: امروزه و با گسترش راه‌هاى دستيابى به اينترنت از مراكز گوناگون، دسترسى به اطلاعات فرهنگى و اقتصادى بسيار آسان شده است اما در عين حال دسترسى به اطلاعات و مسائل غيراخلاقى در اينترنت نيز بسيار ساده شده است.
هم‌اكنون برخى از خانواده‌هاى آمريكايى مخالف استفاده از اينترنت هستند. آنها ضمن اذعان به فوايد اينترنت با تهديدات موجود در اينترنت نيز مخالف هستند.

Aol به دنبال محتواى جديد
Aol با پرداخت 40 ميليون دلار به شركت خواهرخوانده خود يعنى Time Inc قصد دارد به تحولات جديدى در سايت شركت دست بزند.
با پرداخت اين پول Time مى‌بايست به توليد مقالات مختلف و البته بيشتر از ساير نشريات بپردازد، اين مقالات روى سايت Aol قرار گرفته و تنها مورد استفاده مشتركان سرويس‌هاى online اين شركت خواهد بود.
اگرچه پيش از اين بسيارى از اطلاعات روى سايت Aol رايگان بود ولى مسئولان اين سايت با تغيير رويه خود و قرار دادن اين اطلاعات در اختيار مشتركان، سعى دارند تا ساير كاربران را به عضويت در اين سايت تشويق نمايند.
Time Inc و آمريكا آنلاين هر دو متعلق به كمپانى AOL Time warner هستند.
هم‌اكنون تنها اطلاعات و مقالات موجود با شكل نشريات و به صورت هفتگى به مسائل سرگرم كنند و مورد علاقه جوانان اختصاص دارد اما به زودى 10 محتواى جديدتر به اين سايت اضافه خواهد شد.

گسترش شايعات سارس در اينترنت
بسيارى از مادرها در حال خريد ويتامين‌ها براى تقويت سيستم دفاعى فرزندان خود هستند، در كشورهاى مختلف و به ويژه مسافران آسيايى به دنبال ياتن ماسك هستند، تمام اين مسائل به علت گسترش بيمارى جديدى به نام سارس است.
در زمان كبود اطلاعات پزشكى در خصوص اين بيمارى، حالا ديگر خود مردم دست به كار شده‌اند و به مبادله انواع و اقسام اطلاعات مى‌پردازند و به نظر مى‌رسد كه شايعات مربوط به بيمارى سارس بسيار بيشتر و سريع‌تر از خود اين بيمارى در اينترنت رو به گسترش است.
سارس موجب باز شدن قسمت جديدى به نام buzz index در سايت ياهو شده است. هم‌اكنون بسيارى از موتورهاى جست‌وجو و سايت‌هاى بى‌شمارى به رد و بدل كردن اطلاعات اين بيمارى مشغول هستند.
كارشناسان در سايت‌هاى اينترنتى به مردم آمريكا پيشنهاد كرده‌اند كه كليه سفرهاى خود به آسيا را لغو كنند.
اما برخى از سايت‌ها پا را بسيار فراتر گذاشته‌اند. در يكى از اين سايت‌ها آمده است كه در صورت ادامه اين بيمارى ضرف 23 هفته آينده تقريباً تمام جمعيت آمريكا به اين بيمارى مبتلا خواهند شد.
در حال حاضر كشور چين به علت ترس از كاهش مسافران و توريست‌هاى اين كشور، صحبت در خصوص اين بيمارى را در سايت‌‌هاى اينترنتى ممنوع كرده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا