تکنولوژی

افزايش فعاليت هكرها نشان دهنده مخالفت آن‌ها با جنگ است

ايسنا – هك شدن سايت‌هاى آمريكا و انگليس، نشان دهنده اين است كه بسيارى از كاربران اينترنتى، مخالف جنگ هستند.
مهندس محمدرضا مولوى، عضو هيات علمى و مدرس دانشكده پست و مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران، با بيان مطلب ذكر شده در خصوص افزايش اختلالات در سايت‌هاى اينترنتى، اظهار داشت: امروزه در مواقعى كه جنگ رخ مى‌دهد، نمى‌توان گفت، جنگ تنها محدود به توپ، تانك و انواع سلاح‌ها است، بلكه در صحنه اين نگ، جنگ الكترونيك و اختلاف‌هاى ناشى از آن نيز پديد مى‌آيد.
وى افزود: امروزه با پيشرفت تكنولوژى، جنگ اينترنتى نيز در راستاى جنگ‌هاى به وجود آمده، بروز پيدا مى‌كند. در حقيقت طرفين جنگ، سايت‌هاى يكديگر را مورد هدف قرار مى‌دهند و با ارسال E-mailهاى كاذب، ترافيك شبكه را افزايش مى‌دهند و يا با حمله به سايت‌هاى يكديگر و هك كردن آنها، مشكلاتى را به وجود مى‌آورند.
مهندس مولوى، در ادامه گفت: اكنون شبكه اينترنت به عنوان يك منبع نظرسنجى عمومى و رفراندوم در دنيا مطرح است. زمانى كه يك سايت آمريكايى يا انگليسى، مورد حمله قرار مى‌گيرد، نشان دهنده اين است كه بسيارى از اربران اينترنتى، مخالف جنگ هستند و افكار عمومى دنيا نشان مى‌دهد كه فعاليت هكرها كه يكسرى از آنها به صورت حرفه‌اى در سازمان‌هاى جاسوسى دو طرف عمل مى‌كنند، از ساير جنبه‌هاى جنگى است كه ميان دو كشور رخ مى‌دهد و اختلالاتى در سيستم‌ها رخ مى‌دهد و به طبع ضررهايى به صورت دو جانبه وارد مى‌شود.
مهندس مولوى در خاتمه، گفت: البته تمهيداتى در اين زمينه انديشيده شده است كه هكرها نتوانند بر روى سايت‌ها تاثيرات آنچنانى اعمال كنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ناگفته هایی در مورد رتبه بندی پایین
    ترفندهای طلایی در مورد وب سایت‌ها که شما حتما باید بدانید
    ایده های ارزشمند درباره مزیت های تولید محتوا

    تقویت مهارت رایتینگ در آموزش زبان انگلیسی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا