تکنولوژی

يادداشت هاى يک مرد ساکن بغداد در اينترنت

بى بى سى – يادداشت هاى يک مرد عراقى ساکن بغداد که در اينترنت منتشر مى شود با استقبال گسترده اى مواجه شده است.
اين يادداشت ها تجربه زندگى در بغداد زير بمباران ها، تاثير بمباران بر زندگى روزمره و ديدگاه مردم کوچه و بازار را تشريح مى کند.
اين وبلاگ (سايت اينترنتى حاوى يادداشت هاى روزانه افراد) که “رائد عزيز” (Dear Raed) نام دارد تکميل کننده گزارش هاى نظامى است که مردم از طريق تلويزيون از آن آگاهى مى ياند.
درحالى که محبوبيت اين سايت بيشتر مى شود، برخى اصالت اين سايت را زير سوال برده و گفته اند شايد تبليغات دولت هاى آمريکا يا عراق باشد.
اين يادداشت ها را ظاهرا يک معمار 29 ساله با نام استعارى “سلام پکس” مى نويسد و طى شش ماه گذشته محبوبيت نوشته هاى او مرتب افزايش يافته است.
“سلام” از اواخر سال گذشته تاکنون تحليل هايى از رويدادهاى داخلى عراق نظير انتخابات، بازرسى هاى سازمان ملل متحد و آمادگى براى جنگ را در سايت خود منتشر کرده است.
او گزارش هاى دسته اولى از حملات هوايى عليه بغداد نوشته و گفته است با مشاهده بلند شدن هواپيماهاى ب-52 از بريتانيا مى دانسته که شش ساعت بعد شهر بمباران خواهد شد.
اين مساله که بمباران آمريکا نيروى برق و تلفن هاى بغداد را از کار نيانداخته به سلام امکان داده است پس از آغاز عمليات نيز يادداشت هاى روزانه خود را منتشر کند.
بسيارى از مراجعه کنندگان به اين سايت توصيف سلام از تاثير بمباران ها بر زندگى عادى مردم عراق را بسيار جالب مى يابند.
سلام نوشته است که با بسته شدن بيشتر مغازه ها، کمبود مواد غذايى و بالارفتن شديد قيمت ها، زندگى در بغداد از جريان افتاده است.
او مى نويسد: “من هرگز بغداد را اين گونه نديده بودم.”
اعضاى حزب بعث در خيابان ها سنگر گرفته اند خيابان ها خلوت و بزرگ ترين گروه مردم در خيابان ها، اعضاى مسلح حزب بعث هستند که در خندق ها، ميادين و چهارراه ها سنگر مى گيرند.
پل بولتين، خبرنگار امور فنى سعى کرده است دريابد آيا اين سايت توسط فردى در عراق يا از کشورى ديگر اداره مى شود.
آقاى بولتين مى گويد به گمان او سايت قلابى نيست و سلام همان کسى است که خود ادعا مى کند.
سلام خود در پاسخ به کسانى که به سايت او بدگمان هستند نوشت: “خواهش مى کنم با ارسال ايميل از من نپرسيد که من وجود خارجى دارم يا نه، اگر باور نمى کنيد سايت را نخوانيد.”
وى افزود: “من ترفند تبليغاتى هيچ کسى نيستم. البته به غير از خودم.”

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ترفندهای بی نظیر درباره ارتباطات | آپدیت جدید ۱۴۰۲
    آموزش قدم به قدم از مبتدی تا پیشرفته اخبار دیجیتال مارکتینگ | آموزش گام به گام
    ترفندها و ایده های نوآورانه برای عکس بنر یوتیوب

    تجربه های بسیار ارزشمند درباره تاثیر تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا